بیانیه پایانی کنگره ملی عربی:

رژیم صهیونیستی باید از منطقه ریشه‌کن شود

رژیم صهیونیستی باید از منطقه ریشه‌کن شود

شرکت کنندگان در نشست کنگره ملی عربی در بیروت، با حمایت از گزینه مقاومت، بر ضرورت ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی از منطقه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شرکت کنندگان در سی و دومین نشست کنگره ملی عربی در بیروت، با صدور بیانیه پایانی این نشست، تاکید کردند که مقاومت، گزینه اصلی برای دفاع از امت به شمار می‌رود و این گزینه، تبدیل به یک ساختار اصلی منطقه‌ای شده است.

در این بیانیه آمده است: ما از آشتی‌های اخیر در منطقه به ویژه میان عربستان و ایران و نزدیکی کشورهای عربی به سوریه و بازگرداندن کرسی این کشور در اتحادیه عرب، استقبال می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما همچنین از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنیم. مقاومت فلسطین از مرحله استراتژی دفاعی به مرحله راهبرد هجومی منتقل شده است.

در این بیانیه آمده است: ما از نقش الجزایر در حمایت از فلسطین و مبارزه با نفوذ رژیم صهیونیستی در آفریقا قدردانی می‌کنیم. دولت‌های عربی باید از آزادی‌ها، حمایت کرده و سیاست بستن دهان‌ها را متوقف کنند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که تشکیل جبهه جهانی برای همکاری در خصوص توسعه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، به نفع کشورهای عربی است.

آنها در خصوص اوضاع سودان نیز اعلام کردند: تحولات جاری در سودان، مانند اوضاع فلسطین، یک تراژدی و فاجعه است. کشورهای عربی باید برای کمک به سودان وارد عمل شوند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین تاکید کردند که اتحاد کشورهای عربی، یک هدف راهبردی به شمار می‌رود و باید رژیم صهیونیستی از منطقه، ریشه کن شود. همچنین باید از منطقه در برابر مداخلات خارجی حمایت شود.

این نشست روز یکشنبه در بیروت با هدف تقدیر از نقش قهرمانانه شهر جنین در رویارویی با اشغالگران صهیونیست، آغاز به کار کرد. حمدین صباحی دبیرکل این کنگره تاکید کرد که انتخاب عنوان جنین برای این نشست، بیانگر حمایت از قدرت این امت و وابستگی اکثریت امت به مقاومت است.

کد خبر 5851339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha