۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

اوجی در حاشیه نشست هیئت دولت:

ذره‌ای از حق ایران‌ در میدان آرش کوتاه نمی‌آییم

ذره‌ای از حق ایران‌ در میدان آرش کوتاه نمی‌آییم

وزیر نفت با اشاره به میادین مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس، گفت: ذره‌ای از حق ایران در بهره‌برداری از میدان آرش کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات بهره‌برداری فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته‌های آتی با حضور رئیس جمهور آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی آخرین فاز دریایی پارس جنوبی است و صفر تا صد در دولت سیزدهم انجام شده است. فاز ۱۱ نسبت به برنامه خود سه سال زودتر به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نفت اظهار داشت: وزارت نفت در خلیج فارس همکاری‌های مشترکی در حوزه نفتی دارد و با تفاهم‌های انجام شده بهره بردای از آن در حال انجام است.

اوجی درباره میدان آرش که بین ایران و کویت مشترک است، تصریح کرد: در این باره به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به صورت مشترک بهره بردای کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم. اگر کشور کویت علاقه‌ای به این همکاری ندارد، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 5852276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha