الشرق الاوسط مدعی شد؛

شبه نظامیان وابسته به آنکارا برای هدف خطرناک در راه التنف هستند

شبه نظامیان وابسته به آنکارا برای هدف خطرناک در راه التنف هستند

یک رسانه سعودی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق و سوریه و مقابله با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه با هدف آنچه قطع مسیر تهران به بیروت و سیطره بر مرزهای سوریه و عراق خوانده شد، خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری در گزارشی مدعی شد که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه، در حال ساماندهی نیروهای خود برای انتقال به پایگاه «التنف» برای مبارزه با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه و قطع مسیر تهران به بیروت و نیز کنترل مرزهای سوریه با عراق هستند.

در این گزارش آمده است: این اقدام در حالی روی می‌دهد که نیروهای متحد دولت سوریه در فاصله چند ده متری مراکز گروه شبه نظامی موسوم به «الجیش الوطنی»، وابسته به ترکیه، در حومه حلب، لاذقیه، حماه و حلب مستقر شده اند و آنها نمی‌توانند که یک تیر هم به سمت آنها بدون اجازه اطلاعات ترکیه شلیک کنند.

الشرق الاوسط به نقل از منابع دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است که سرویس اطلاعات ترکیه بر فرآیند تست پزشکی نیروها و آمادگی روحی و جسمی آنان پیش از انتقال به پایگاه التنف نظارت دارد.

این منابع تاکید کردند که مناطق نفوذ نیروهای ترکیه در منطقه عملیات «شاخه زیتون»، «سپر فرات» و «چشمه صلح» مراکزی برای انتقال نیروهای موسوم به الجیش الوطنی از سوی ترکیه به پایگاه التنف است.

طبق اعلام این منابع، هر عضو گروه شبه نظامی الجیش الوطنی قراردادی ۶ ماهه و قابل تمدید امضا می‌کند و ماهانه صدها دلار حقوق دریافت می‌کند.

منابع وابسته به مخالفان سوری همچنین اعلام کردند که صدها جوان در شمال غربی سوریه برای عضویت در گروه‌های وابسته به ترکیه ثبت نام کرده اند و از بابت به دست آوردن پول با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی در شمال سوریه خرسند هستند.

این درحالی است که در چهارم اگوست هم دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری از آموزش نیروهایی به دست نیروهای ائتلاف آمریکایی در منطقه التنف خبر داده بود و اینکه در مناطق نیروهای قسد در شرق فرات مستقر شده اند.

الشرق الاوسط در پایان به آموزش صدها نفر از ساکنان دیرالزور، البوکمال و المیادین در پایگاه التنف و منطقه ۵۵ کیلومتری یا همان کمربند نظامی پایگاه التنف در مثلث مرزی عراق با سوریه و اردن اشاره کرده و اینکه این افراد به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان آمریکایی قسد منتقل شده اند و آمریکاییها نظارت کاملی بر آموزش آنها دارند تا آنها را علیه نیروهای متحد دولت سوریه در غرب فرات آماده کنند.

لازم به ذکر است که آمریکا و متحدانش که در ساقط کردن دولت سوریه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند اخیراً بر دامنه تحرکات خود برای بی ثبات کردن سوریه ادامه می‌دهند و این همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به سوریه است.

کد خبر 5857621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha