۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پیش بینی وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا روز سه شنبه

پیش بینی وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا روز سه شنبه

بیرجند-کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا روز سه شنبه با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور به تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا  و کاهش میزان دید افقی می شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه شنبه با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور به تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد شد و در این مدت در مرز شرقی وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی تا اواسط هفته روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود و دمای هوا به ویژه در طول شب به نسبت خنک‌تر شده و روند کاهش نسبی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

زارعی با بیان اینکه نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۳۵ و ۲۲ درجه سلسیوس بوده است، خاطرنشان کرد: دمای فعلی مرکز استان ۲۶ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 5859319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha