۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

آمارهای تصاعدی قتل، سرقت و تجاوز جنسی در آمریکا+ اینفوگرافی

آمارهای تصاعدی قتل، سرقت و تجاوز جنسی در آمریکا+ اینفوگرافی

در شرایطی که تعداد سلاح‌های گرم در آمریکا از جمعیت این کشور هم فراتر رفته است، آمارهای جدیدی از قتل، سرقت و تجاوز جنسی در این کشور در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در سال‌های اخیر آمریکا در نتیجه در دسترس بودن سلاح گرم و همچنین آزادی استفاده از آن برای شهروندان، شاهد تشدید موج خشونت‌های منجر به قتل بوده است.

این در حالی است که در این سال‌ها تعداد سلاح‌های گرم در این کشور از جمعیت آمریکا نیز فراتر رفته و آمریکا آمار بالاترین میزان مرگ و میر در جهان به علت تیراندازی با سلاح گرم را به ثبت رسانده است.

همزمان با تشدید موج قتل با سلاح گرم در آمریکا، این کشور ما بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ شاهد افزایش سرقت‌ها و تجاوزات جنسی نیز بوده است که آمار آن به طور تفکیکی در اینفوگرافی زیر آمده است:

آمارهای تصاعدی قتل، سرقت و تجاوز جنسی در آمریکا+ اینفوگرافی

بر این اساس، میانگین جرم و جنایت (شامل قتل و سرقت) با افزایشی ۳۰ درصدی از ۱۵ هزار و ۷۹۳ مورد در شش ماه نخست ۲۰۲۲ به ۲۰ هزار و ۵۴۷ مورد در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ رسیده است.

آمار قتل در آمریکا با ۲۸ درصد افزایش، از ۱۲۶ مورد در همین برهه از سال ۲۰۲۲ به ۱۶۱ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

میزان جرایم خشونت‌آمیز نیز با ۳۷ درصد افزایش، از ۲ هزار و ۳۵۰ مورد در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۳ هزار و ۲۱۶ مورد در همین برهه از سال ۲۰۲۳ رسیده است.

همچنین میزان جرایم در ارتباط با موضوع مالکیت، با ۲۹ درصد افزایش از ۱۳ هزار و ۴۴۳ مورد در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲، به ۱۷ هزار و ۳۳۱ مورد در همین برهه از سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده است. میانگین آتش زدن اموال حقیقی نیز در قیاس به این دو برهه زمانی به میزان ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و از دو مورد در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۸ مورد در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسیده است.

میزان تجاوزات جنسی نیز در قیاس میان دو برهه زمانی شش ماهه نخست ۲۰۲۲ و همین برهه زمانی از سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

میزان سرقت خودروها در آمریکا نیز در قیاس میان سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به دو برابر افزایش پیدا کرده و حملات با تسلیحات خطرناک و سنگین نیز رشدی چهار درصدی داشته است.

کد خبر 5860519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha