۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶

رئیس کانون سردفتران قزوین:

معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود

معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود

قزوین- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین گفت: معاملات ملکی باید به ثبت رسمی برسد در غیر این صورت باطل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر معاملات ملکی به ثبت نرسد باطل است، اظهار کرد: در نظام حقوقی، ثبت اسناد و استفاده به جا از آن نقش مهمی در امنیت اموال افراد دارد.

وی با تاکید بر قوانین ثبت رسمی اسناد به نفع مردم است و از آسیب‌های احتمالی حقوقی در برابر اسناد عادی جلوگیری می‌کند، گفت: با توجه به اینکه همه سردفتران تحصیل کرده رشته حقوق هستند، در زمینه‌های مختلف ثبتی به مراجعات خود مشاوره نیز ارائه می‌کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین مطرح کرد: بیش از ٩ هزار دفتر خانه ثبت اسناد رسمی در کشور فعال است و طی یک قرن گذشته خدمات ثبتی را به شهروندان ارائه نموده که این کار از بروز بسیاری اختلافات جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به خدماتی که پس از ثبت رسمی سند انجام می‌گیرد، توضیح داد: استعلام ثبت، احراز مالکیت، احراز هویت و احراز اهلیت، استعلام از مراجع قانونی همچون دارایی‌ها، منابع طبیعی، مدیریت امور اراضی، تأمین اجتماعی و… از جمله خدمات است.

وی گفت: ١٣۵ دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قزوین فعالیت می‌کنند که هم اکنون خدمات الکترونیکی ثبت هم در آنها انجام می‌شود و هر نوع خدماتی که در این دفاتر ارائه می‌شود، قابل رصد است.

وی با انتقاد از مشمول شدن دفاتر ثبت اسناد رسمی در قانون کسب و کارها گفت: در واقع امور بازرگانی و تجاری در دفترخانه‌ها و مراکز ثبت اسناد انجام نمی‌گیرد تا آنها هم مشمول این قانون باشند و این موضوع مشکلات زیادی را برای فعالین این حوزه ایجاد نموده است.

کد خبر 5860843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha