۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

مدیرکل بندر امیرآباد اعلام کرد؛

رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد

رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد

بهشهر- مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: امسال تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد انجام و نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی موسی پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار با بیان اینکه در شرایط حساس کشور هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم مسیر صادرات کیوی و مرکبات به روسیه باشیم و تمام سیاست استان برای صادرات این محموله به روسیه است زیرا مبدا و مقصد آماده بوده و باید لجستیک آماده شود که کشتیرانی به خط شده و کانتینر در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ۴۴ پروژه با اعتبار ۲۷ هزار میلیارد تومان تاکنون انجام شده و برنامه‌های خوبی در دست انجام است و تا یک ماه آینده خبرهای خوبی در حوزه سرمایه گذاری از بندر خواهید شنید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه برنامه محور هستیم و بر اساس برنامه حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت اول ماست و فعال کردن پروژه‌های راکد برنامه مهم ماست و با توجه به رسالت سازمان و دوراندیشی تلاش داریم تا برای توسعه همه جانبه گام برداریم.

وی افزود: اسکله رو - رو ریلی پروژه‌ای کاملاً نوپاست و برای اولین بار اجرا می‌شود و الکتریکال است و طراحی و اجرا همزمان سبب زمان‌بر شدن شده است.

موسی پور پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۷ درصد ذکر کرد و گفت: تحریم و کاهش تراز آب مسئله جدی است و سبب می‌شود تا طراحی تغییر می‌کند.

وی با اشاره به تصویب منطقه آزاد در مجلس یادآور شد: منطقه آزاد در مجلس تصویب شد و سه پهنه بندرامیرآباد، چپکرود و نوشهر در نظر گرفته شد که برای سرمایه گذاران و صاحبان کالا مثمر ثمر است و باید طرح ارائه شود تا اظهار نظر کلی کرد.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد که رشد ۴۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کد خبر 5862270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha