۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

۱٠ هزار بیمار سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد داریم

۱٠ هزار بیمار سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد داریم

یاسوج_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱٠ هزار بیمار خاص و سرطانی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ۱٠ هزار بیمار خاص و سرطانی در استان داریم که خدمات رایگان به آنها ارائه می‌شود

جاودان سیرت با بیان اینکه طی سال جاری ۲۴ پروژه قابل افتتاح داشتیم، اظهار ۳۵٠ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شد.

وی افزود: یکی از شاخص ترین پروژه‌های افتتاحی ما بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی بود.

۱٠ هزار بیمار سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد داریم

جاودان سیرت با اشاره اینکه طی سال جاری با حضور رئیس جمهوری در استان، ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی با اعتبار ۸۶۵ میلیارد تومان مصوب شد، عنوان داشت: این مصوبات فارغ از اعتبارات بیمارستان دهدشت و درمانگاه بزرگ پاتاوه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برنامه ریزی تجهیز و بهره برداری بیمارستان سوختگی گچساران، تأمین و تجهیز ۱۵ دستگاه دیالیز و ۲ دستگاه آنژیوگرافی، تأمین و تجهیز دستگاه رادیو تراپی خبر داد و ابراز داشت: در مجموع بالغ بر ۱ هزار میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد.

جاودان سیرت با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان ما از ۲ هزار و ۲٠٠ نفر به ۲ هزار و ۵٠٠ نفر رسید، ابراز داشت: ارتقای ظرفیت‌های نیروی انسانی در محورهای مختلف محقق شد.

سرانه فضای آموزشی نگران کننده است

جاودان سیرت با ابراز نگرانی از سرانه فضای آموزشی ۴ متر و ۵٠ سانتی به ازای هر دانشجو در استان، گفت: این سرانه در سطح کشور ۱۵ متر است.

وی افزود: ارتقای سرانه آموزشی با اعتبارهای در نظر گرفته شده برای سه دانشکده هدفگذاری شده است.

جاودان سیرت با اشاره به اینکه در رشته‌های مختلفی نیروهای فوق تخصص را فعال کردیم، اظهار کرد: خوشبختانه از خدمات این بخش استفاده و استقبال مطلوبی شده است.

جاودان سیرت برداشتن سقف کارانه در مناطق محروم، تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت، تشکیل شورای عالی نظارت بر بهداشت و درمان و افزایش ۱٠٠ درصدی حق ماندگاری پزشکان مقیم را از اقدامات دولت سیزدهم در سطح استان دانست.

جاودان سیرت از کسب رتبه ممتاز اعتبار بخشی بیمارستان‌های استان خبر داد و عنوان داشت: این اعتبار بخشی در بهبود درآمد بیمارستان‌ها مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افتتاح مرکز پزشکی هسته‌ای، افتتاح کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها در سطح استان محقق شد.

وی افزود: تخت‌های ویژه ما نیز از ۱۴۶ عدد به ۱۵۶ تخت رسید.

جاودان سیرت سیرت گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی ما نیز از یکهزار و ۳۵٠ تخت به یکهزار و ۵٠٠ تخت رسیده و افزایش داروخانه‌ها از ۹۶ داروخانه به ۱۲۲ عدد را داریم.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه ۹ بیمارستان وابسته به علوم پزشکی و سه بیمارستان دیگر نیز در سایر بخش‌ها فعال است، ابراز داشت: ۲ هزار و ۵۲۴ دانشجو در ۵ دانشکده علوم پزشکی استان فعالیت دارند.

کد خبر 5862662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha