۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷

استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی

لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی

رشت - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌ها گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری گیلان. اظهار کرد: بسته کامل اقدامات پیشگیرانه از بحران در تمام دستگاه‌های گیلان باید تهیه شود.

وی با بیان اینکه کارگروه‌هایی برای پیشگیری از حوادث و بحران تشکیل شود، افزود: در این کارگروه‌ها تمامی تمهیدات باید اتخاذ شود تا در صورت بروز اتفاقی، معطلی و کوتاهی در ارائه کمک و سایر موارد اتفاق نیفتد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حفظ عرصه‌های ملی و ضرورت توجه همه مردم به حراست از این عرصه‌ها در استان، بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان اتخاذ شود.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بروز حریق در عرصه‌های جنگلی استان بودیم، اضافه کرد: بخشی از این آتش سوزی‌ها عمدی و برخی دیگر اتفاقی بوده از این رو دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موظف به مراقبت از تحرکات عمدی در آتش سوزی جنگل‌ها هستند ضمن اینکه باید با عاملان این نوع حریق‌ها برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تهدیدهای حریق و عوامل مختلف آن شناسایی شود، افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم آمادگی مسئولان دستگاه‌ها و فرمانداران برای اسکان اضطراری در صورت بروز حوادث احتمالی، بیان کرد: شهرداران سراسر استان نیز در ارتباط با اسکان اضطراری پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم وظیفه مدیریت بحران گیلان است، گفت: در موضوع مربوط به هوشمندسازی در حوادث زلزله و سیل، نقش و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها باید دقیق مشخص شود.

وی با بیان اینکه مشکلی به لحاظ خشکسالی در گیلان نداشتیم، افزود: در مناطقی که کشت و کار مطابق با تقویم زراعی پیش رفت مشکلی نیست اما در بقیه مناطق باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

کد خبر 5863331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha