۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

مدیرکل ثبت اسناد اردبیل:

۲۶۰ دفترخانه ثبتی جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

۲۶۰ دفترخانه ثبتی جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در سال‌جاری ۲۶۰ دفترخانه جدید ثبتی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

نادر خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ دفترخانه در استان اردبیل در حوزه ثبت اسناد و املاک و ثبت ازدواج و طلاق فعالیت می‌کنند که با برگزاری آزمون پذیرش نیروهای جدید با هدف راه‌اندازی ۲۶۰ دفترخانه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سطح استان هم اکنون ۶۰ دفترخانه ازدواج و ۴۰ دفترخانه طلاق فعالیت می‌کنند و در کنار آن ۱۵۰ دفتر ثبتی نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بعد از تکمیل و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی و منابع طبیعی به میزان ۹۶۰ هزار هکتار، اراضی کشاورزی، رودخانه‌ها و املاک دولتی را نیز به سند تک برگی مجهز کنیم.

خداداد فواید و ثمرات تک برگی شدن اسناد املاک دولتی، کشاورزی و منابع طبیعی را کاهش اختلافات و افزایش اعتماد و وثوق عمومی اعلام کرد و افزود: ما با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای، اسناد تاریخی و همچنین حدنگاری که انجام می‌شود صدور سند تک برگی را شاهد و ناظر هستیم.

وی عمده شکایت‌ها و درگیری‌ها را در روستاها مربوط به زمین‌های زراعی و عدم تعیین محدوده‌ها اعلام کرد و ادامه داد: عمده پرونده‌های کیفری و حقوقی به خاطر نبود اسناد رسمی است که ما تلاش می‌کنیم با گذر از اسناد عادی به تکمیل فرآیند اسناد رسمی کمک کرده و در قالب برنامه کاداستر به صدور این اسناد کمک کنیم.

خداداد هزینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه مدارک به دهیاران را رایگان اعلام کرد و گفت: تنها هزینه تهیه نقشه و حقوق دولتی از روستاییان دریافت می‌شود که آن هم مبلغ بسیار ناچیزی است که قطعاً روستاییان بعد از دریافت سند رسمی از ثمرات و فواید این امر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل همراهی خوب بسیج حقوقدانان را با ثبت و اسناد در اجرای طرح حدنگاری یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار حقوقدان بسیجی در مقاطع مختلف تحصیلی و جایگاهی نظیر وکلا، قضات، اساتید و مجموعه‌های قضائی از جمع خانواده حقوقدانان بسیجی خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند.

کد خبر 5863990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha