۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۱۲

استاندار در نشست خبری :

طرح اضطراری آب شرب سیستان و بلوچستان با جدیت درحال پیگیری است

طرح اضطراری آب شرب سیستان و بلوچستان با جدیت درحال پیگیری است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: طرح اضطراری تأمین آب شرب در سطح استان به جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی عصر امروز پنج شنبه در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در محل سالن ولایت استانداری برگزار شد، افزود: طرح‌های تأمین آب شرب استان در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال انجام است، حقاًبه درحال پیگیری بوده اما در کنار آن، طرح تأمین اضطراری آب شرب استان به عنوان یک اولویت در دست پیگیری قرار دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی در منطقه باعث نمی‌شود که پیگیری حقابه از دستور کار دولت خارج شود، علاوه بر اینکه پیگیری حقابه به قوت خود باقی است، همه برای تأمین آب آشامیدنی سیستان از سایر منابع آبی، پای کار هستند و طرح‌هایی در نقاط مختلف در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به اجرای بزرگترین طرح آبرسانی در حوزه روستایی کشور گفت: این استان بالاترین تعداد روستاهای قرارداد آبرسانی کشور را به خود اختصاص داده، در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، مشکل آب آشامیدنی هزار و۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود که امیدواریم تا پایان کار دولت سیزدهم این طرح نیز تکمیل و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در این استان افزود: با تکمیل تمامی طرح‌های آبرسانی در دست اقدام از جمله حفرهای چاه در شیله، منطقه بندان، زهک و غیره، مسیر توسعه این خطه از کشور، هموار خواهد شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی افزود: وظیفه داریم ضمن اینکه همیشه برای خدمت رسانی به مردم حاضر باشیم، با تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی بیان کرد: بزرگترین ظرفیت این استان پهناور، نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌های مختلفی به مثل مرز، معادن، حوزه کشاورزی، دریا، شیلات و غیره هست که با استفاده از آنها می‌توانیم به خودکفایی رسیده و به بازار همه کشورها دسترسی داشته و از ثروت خدادادی بهره لازم را ببریم اما در این بخش، مشارکت مردم بسیار مهم است.

به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان با توجه به میزان معادن و عیار طلایی که دارد، ظرفیت تبدیل به هاب طلای منطقه را دارد این یک واقعیت است که با کارهای پژوهشی و مطالعات دقیق میسر خواهد شد.

کرمی تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن بسیار مهمی است و بعد از آن، دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه علمی جامعه در پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های مختلف فناوری نقش مهمی را در جامعه برعهده دارند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید به سرعت شکل بگیرد و با دانشگاه و صنعت ارتباط مستمر داشته باشند، زمانی که شرکت‌های دانش بنیان در صحنه حضور داشته باشند به صورت تخصصی و دقیق‌تر می‌توانند نیازمندی‌های استان را احصاء و در راستای حل آنها گام بردارند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اگر اقتصاد به سوی کار علمی و تولیدی حرکت کند، آنگاه شاهد توفیق خواهیم بود، ما باید در حوزه اقتصادی از توان مردمی اقتصاد استفاده کنیم و اقتصاد را بر پایه همکاری‌ها و مشارکت‌های مردمی پیش ببریم.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها در حوزه جاده‌ای و راه آهن استان فعال هستند و با اتمام این پروژه‌ها، شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل استان خواهیم بود.

کرمی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع افزایش سهمیه آرد در روستاها از سه به ۱۰ کیلو به ازای هر نفر خبر داد.

وی بیان کرد: در حوزه جایگاه‌های سوخت استان در حال ساماندهی و تلاش برای افزایش تعداد جایگاه‌ها هستیم به نحوی که جایگاه‌ها برای جذب مشتری اقدام به اجرای طرح‌هایی به مثل راه اندازی کارواش در محل فعالیت خود کنند. با این حال یکی از مشکلات این بخش قاچاق سوخت است.

وی گفت: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها و یاس و ناامیدی است در این زمینه ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسئولیتی سنگین است چرا اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

کد خبر 5864029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha