۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۴

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی:

معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مورد غفلت قرار گرفته است

معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مورد غفلت قرار گرفته است

کرمانشاه- مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه، گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فاطمی عصر پنجشنبه در نخستین جشنواره «نوآوری در گردشگری» استان کرمانشاه که در برج فناوری این استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و مدیر انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که به لحاظ جاذبه‌های گردشگری از موقعیت و پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه نسبت به سایر استان‌های کشورهای بیشترین و ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و… را دارد، افزود: با این وجود از این موقعیت به خوبی استفاده نشده و این استان باید برای معرفی بیشتر آثار تاریخی، باستانی و گردشگری خود همت کرده چرا که عدم خلاقیت و نوآوری در معرفی جاذبه‌های کرمانشاه آن را شاخص نکرده است.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: استان کرمانشاه در مقایسه با سایر جاذبه‌ها نه تنها در کشور ایران بلکه در مقایسه با جاذبه‌های گردشگری در جهان هم تراز بوده و جاذبه‌های آن قابل قیاس با جاذبه‌های شاخص دنیا در ایتالیا، فرانسه، آمریکا و… است اما نیاز به معرفی درست دارد.

فاطمی به غفلت و عدم توجه به معرفی جاذبه‌های استان کرمانشاه تاکید و خاطر نشان کرد: تمام استان‌ها و و کشورهای دنیا هر کدام آثار باستانی تاریخی گردشگری و طبیعی منحصر به خود را دارند و استان کرمانشاه در این مقایسه پتانسیل و ظرفیت بیشتری داشته اما علت اینکه برخی از جاذبه‌های گردشگری به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گرفته وجود خلاقیت و نوآوری در معرفی این آثار جاذبه‌ها بوده است.

وی به نقش مؤثر انسان‌ها و شیوه ارائه معرفی آثار در هر زمینه‌ای اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های معرفی جذاب آثار جاذبه‌های گردشگری بیان قصه و داستان است که استان کرمانشاه با وجود قدمت دیرینه و افسانه‌های فراوان خود باید به عرصه قصه فروشی و بیان قصه ورود پیدا کند.

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: حقیقت این است که مردم با شنیدن قصه‌ها و افسانه‌های دیرینه که به آثار تاریخی و باستانی گره خورده باشد مسافت طولانی را طی کرده و برای بازدید از آن وقت صرف می‌کنند حال آنکه استان کرمانشاه از ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا قصه‌های شیرین و فرهاد و نوشته‌های آنوبانی نی و کتیبه بیستون قصه‌های جذاب زیادی برای تعریف کردن دارد.

فاطمی بیان کرد: از آثار تاریخی و باستانی استان کرمانشاه که گذر کنیم این استان با وجود پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل دشمنان روایتی از جنگ داشته که می‌تواند به عنوان ابر روایت دوران جنگ وقایع آن دوره را برای مردم ملموس کند اما همه این‌ها وابسته به ارائه ایده و خلاقیت و نوآوری در معرفی آثار است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان‌های مرزی به ویژه در استان کرمانشاه، مطرح کرد: این استان با وجود دارا بودن مرز خسروی به عنوان یکی از استان‌هایی که میزبان جمعیت عظیمی از زائران است می‌تواند روایتی شنیدنی از اربعین داشته باشد چرا که این روایت به دلیل حضور و استقبال بالایی از جمعیت مردم مهم‌ترین و بزرگترین روایت گردشگری در دنیا است.

فاطمی همچنین در پایان به پتانسیل‌های استان کرمانشاه برای معرفی به عنوان قطب گردشگری در کشور تاکید کرد و افزود: با وجود تمام موقعیت‌های این استان در حوزه گردشگری جذب سرمایه گذار برای توسعه قرقگاه‌ها باید نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با این امر استان کرمانشاه تحول آفرین در غرب کشور خواهد بود.

کد خبر 5864074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha