۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

گرانی خدمات دولت را کم‌رنگ می‌کند/درانتخابات مجلس قانون رعایت شود

گرانی خدمات دولت را کم‌رنگ می‌کند/درانتخابات مجلس قانون رعایت شود

خرم‌آباد - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه گرانی خدمات شاخص دولت را کم‌رنگ کرده است، گفت: در برگزاری انتخابات مجلس مُر قانون رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد با سفارش همگان به تقوای الهی و با بیان اینکه نمازجمعه قرارگاه است و مسجد سنگر است، اظهار داشت: پس هم اهمیت نمازجمعه و هم مسجد باید موردتوجه قرار گیرد.

نقشه دشمن التهاب‌آفرینی و اغتشاش است

وی با بیان اینکه در قرارگاه نمازجمعه عرض می‌کنم که دشمن فهمیده که در نبرد نظامی موفق نمی‌شود، این را در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و یمن تجربه کرده، می‌داند در نبرد نظامی موفق نمی‌شود، گفت: نقشه دشمن دورویی، تحریف، حیله و تزویر، بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر، بدبین مردم نسبت به حاکمیت و… است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اختلاف‌افکنی در بین اقشار مختلف، نقشه دشمن است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند که انتقاد سازنده‌ای که اعتمادساز نباشد، بی‌اعتمادی و ناامیدی را ترویج و تبلیغ کند، به‌دوراز راه و روشی است که امامین انقلاب اسلامی آن را ترسیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه در قالب هنر، سخن، عکس، فیلم، بهره‌گیری از انسان‌های فرهیخته و عالم و آگاه باید نقشه‌های دشمن را بازگو کرد، افزود: مسئولان می‌دانند اگر در امور ارزشی عقب‌نشینی کنند، تعلل کنند و احکام اسلامی و قرآنی در جامعه کم‌رنگ شود، نه ملت این روش را می‌پذیرد و نه دشمن به این اقدامات راضی خواهد شد، اگر یک‌قدم عقب‌نشینی شود دشمن چندین قدم به جلو می‌آید.

وی با بیان اینکه دشمن کلید اغتشاش، تخریب و خرابکاری را زده است، تصریح کرد: رسانه‌های خارجی و برخی از رسانه‌های داخلی با وقاحت تمام گاهی همراهی‌هایی می‌کنند، مردم عزیز هوشیار باشند که دشمن به دنبال التهاب‌آفرینی و اغتشاش است، اما در این مرحله هم شکستی بر شکست‌های او افزوده می‌شود.

گرانی خدمات شاخص دولت را کم‌رنگ کرده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به مناسبت ۲۸ مرداد و کودتای ننگین آمریکایی، گفت: این امر هم عوامل خارجی و هم عوامل داخلی داشت، اینها برای ما عبرت است، دوری دولت مصدق از مردم و روحانیت، ازدست‌دادن سرمایه اجتماعی مردم، مماشات با عوامل نفوذی داخلی و خارجی، اختلاف‌افکنی و تفرقه، جدایی دولت از مردم و روحانیت بخش‌های عبرت‌آموز دراین‌رابطه است، اما ملت ما هوشیار و آگاه است و با اتحاد و همدلی و بی‌اعتنایی به آمریکا و حامیانش مسیر انقلاب اسلامی را باقوت و قدرت تمام طی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به‌روز بزرگداشت ابوعلی سینا به‌عنوان دانشمندی بزرگ در ایران و جهان، افزود: وی در فنون مختلف از جمله فلسفه، حکمت و پزشکی شهرت بسزایی دارد، این روز را به‌عنوان روز پزشک نام‌گذاری کرده‌اند که این روز را به همه پزشکان خدوم و فداکار که هشت سال دفاع مقدس، ایام کرونا و… با حضور در مناطق محروم شاهد خدمتگزاری آنها بودیم، را تبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت هفته دولت، افزود: از تلاش‌های دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور و همه کسانی که شبانه‌روزی در حال تلاش برای خدمتگزاری هستند تشکر می‌کنیم، برای شهدای هفته دولت نیز علو درجات را درخواست می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دولت در این مدت کارهای شاخص و قابل تقدیری انجام داده که ما در خطبه‌های گذشته به برخی از آنها اشاره کردیم، گفت: اما گرانی اجناس و فشار سنگینی که به جهت اقتصادی و معیشتی بر مردم وارد شده سبب می‌شود این خدمات شاخص کم‌رنگ شود، دولت از نخبگان اقتصادی که بیرون از دولت هستند کمک بگیرد تا این فشار اقتصادی که کمر مردم را خم کرده از دوش مردم برداشته شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی، افزود: در استان نیز این چنین است، نخبگانی دانشگاهی هستند که به کمک مسئولان اجرایی در استان بیایند تا بتوان با همدلی و همفکری از تورم و بیکاری و مشکلات خاص استان کاسته شود.

مر قانون در انتخابات مجلس رعایت شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۴۸ هزار نفر در کشور و هزار و ۶۱ نفر هم در استان برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بررسی و استعلام از دستگاه‌های چهارگانه خواهد شد، از هم اکنون درخواست می‌شود به میزان همین مشارکت در ثبت‌نام، در همگام روز انتخابات هم شکل بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: راهبرد مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، عملیاتی شود، یکی از این عواملی که می‌تواند در مشارکت حداکثری دخالت داشته باشد، سلامت انتخابات است، مر قانون در صلاحیت‌ها و عدم صلاحیت‌ها رعایت شود، هیئت‌های اجرایی از انسان‌های عادل، دارای حسن شهرت، امین و امانت‌دار باشند، فرمانداران در این جهت باید دقت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، افزود: مسئولانی در شهرستان‌ها هستند که نشان داده‌اند حامی فرد یا افراد خاص هستند، سلامت انتخابات حکم می‌کند که چنین افرادی در هیچیک از فرایندهای انتخابات دخالت نداشته باشند، از حوزه‌های انتخابیه جابه‌جا شوند تا افکار عمومی دراین‌رابطه قانع شوند.

کد خبر 5864331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha