۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

سفیر هند مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری در قشم و کیش

تشکیل کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری در قشم و کیش

بندرعباس - سفیر هند خواستار تشکیل کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری در بندرعباس، قشم و کیش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رودرا گاوراو شرست در دیدار و گفتگو با استاندار هرمزگان ضمن تشکیل کارگروه ویژه سرمایه گذاری در بندرعباس اظهار کرد: هرچند هند در چابهار سرمایه‌گذاری مناسبی داشته است اما بندرعباس برای ما بندر اصلی محسوب می‌شود و تجارت در این شهر شکل می‌گیرد.

رودرا گاوراو شرست افزود: جامعه بزرگ هندی پیش از این نیز در شهر بندرعباس ساکن بوده‌اند و یک معبد نیز در این شهر داریم که به عنوان نماد فرهنگی هند در ایران تبدیل شده، بر همین اساس تاکید داریم با همکاری دوجانبه وضعیت این معبد که مقصد گردشگران نیز هست بهبود ببخشیم.

وی گفت: به جز ارتباطات فرهنگی، همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در بندرعباس را نیز دنبال می‌کنیم، در مناطق آزاد قشم و کیش هم به دنبال این هستیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری و قوانین کسب و کار را بدانیم و بر پایه آن برنامه‌ریزی کنیم.

گاوراو شرست با تاکید بر اینکه آماده استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان هستیم، تصریح کرد: تبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران و هند تاریخی و قدیمی است و اکنون باید بر روی تسهیل روابط و گسترش ارتباطات تمرکز و کارگروه ویژه بررسی ظرفیت‌های دوجانبه را تشکیل داد.

وی یادآورشد: هرمزگان در حوزه دریا و مطالعات دریایی، دانشکده پزشکی و امکانات آموزشی شرایط خوبی دارد و مایلیم از این امکانات و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی برای اعزام دانشجویان به این استان همکاری کنیم.
سفیر هند در کشورمان همچنین بر برقراری پرواز مستقیم بین بندرعباس با یکی از شهرهای هند و همچنین خواهرخواندگی بندرعباس با شهر بمبئی اظهار کرد: هند در زمینه دارو تجربه‌های خوبی دارد و می‌تواند در این حوزه همکاری مشترک با بندرعباس را آغاز کند، همچنین در حوزه (آی‌تی) و فناوری اطلاعات نیز هند گام‌های مهمی برداشته که می‌توانیم این تجربه‌ها را با ایران اسلامی به اشتراک بگذاریم.

وی گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که از مقام عالی دولت ایران در هرمزگان انتظار داریم، در خصوص ملوانان هندی بوده که در کشتی‌ها کار می‌کنند این ملوانان گاهی مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید که خواستار کمک بیشتر به آنان هستیم.

کد خبر 5865222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha