۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

رئیس پلیس اردبیل:

۱۰ هزار جلد گذرنامه اربعین در اردبیل صادر شده است

۱۰ هزار جلد گذرنامه اربعین در اردبیل صادر شده است

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۰ هزار جلد گذرنامه در استان اردبیل برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد تقوی عصر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته با تلاش همکاران ما صدور گذرنامه‌های زائران اربعین حسینی با تلاشی مضاعف در حال انجام است و ما سعی می‌کنیم با سرعت گذرنامه‌ها را صادر و تحویل متقاضیان دهیم.

وی از هموطنان به ویژه زائران اربعین حسینی خواست تا فرآیند درخواست برای صدور گذرنامه زیارتی اربعین حسینی را به روزهای پایانی موکول نکنند بلکه از هم اکنون به فکر دریافت و یا تمدید گذرنامه باشند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل سه روش مراجعه حضوری برای دریافت گذرنامه و مراجعه به پلیس ۱۰+ را یادآور شد و تصریح کرد: در کنار این روش‌ها، بهترین روش اقدام زائران در بستر الکترونیکی است تا از طریق نرم افزار پلیس من به شکل اینترنتی امکان ثبت‌نام و صدور گذرنامه فراهم آید.

تقوی افزود: افرادی که گذرنامه آنها در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده، فرصت دارند تا ۶ ماه گذرنامه خود را تمدید و به سفر اربعین رفته و پس از بازگشت برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هموطنان برای اطلاع از فرآیند صدور گذرنامه می‌توانند به نرم‌افزار پلیس من مراجعه کرده و یا از طریق تماس تلفنی به شماره ۰۲۱۸۱۲۴۰۰۹۰ از وضعیت گذرنامه زیارتی خود مطلع شوند.

تقوی اضافه کرد: متولدین سال ۸۴ که مشمول اعزام به خدمت سربازی هستند با اخذ گذرنامه زیارتی می‌توانند به این سفر معنوی رفته و بعد از بازگشت، اعزام خود را قطعی کنند.

وی بیان کرد: پلیس تمام اقدامات خود را به کار گرفته تا شرایط مناسبی برای سفر زیارتی کربلای معلی برای هموطنان فراهم آید.

در این جلسه مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل نیز به اعزام هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلی برای خدمت رسانی به زائران در مسیر نجف به کربلا خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ نفر نیرو نیز به همراه آمبولانس و دیگر تجهیزات به کربلا اعزام می‌شوند تا خدمات رسانی را در قالب پویش «مرهم زائر» انجام دهند.

حمید قویدل تصریح کرد: با تهیه داروهای مورد نیاز بیماران سعی ما بر این است تا امنیت و سلامت مناسب زائران را تأمین کنیم تا با کمترین آسیب این سفر معنوی را انجام دهند.

وی گفت: در کنار اعزام نانوایی‌های سیار، نیروهای هلال احمر به مرزهای خسروی، تمرچین و شلمچه نیز اعزام شده تا بعد از پنج روز از ایام اربعین همچنان بتوانند در قالب تیم‌های اعزامی به زائران ارائه خدمات کنند.

کد خبر 5865311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha