۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴

لباس دست دوم داشتم؛

بانوی المپیکی تیراندازی ایران: فینال المپیک را تصویری سازی می‌کنم

بانوی المپیکی تیراندازی ایران: فینال المپیک را تصویری سازی می‌کنم

بانوی تیراندازی ایران پس از کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: من از همین حالا فینال و مدال المپیک را تصویرسازی می‌کنم تا بتوانم به آن برسم.

به گزارش خبرنگار مهر، شرمینه چهل امیرانی بانوی تیرانداز ایران پس از کسب سهمیه المپیک پاریس در مسابقات جهانی باکو در مورد شروع رشته تیراندازی گفت: به صورت تفریحی رشته تیراندازی را در کودکی انتخاب کرده بودم، به این رشته علاقمند شدم اما هیچ زمان به صورت جدی پیگیر آن نبودم. از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به صورت حرفه‌ای رشته تیراندازی را شروع و تجهیزات آن را تهیه کردم تا در فررودین سال ۱۴۰۲ به تیم ملی دعوت شدم.

وی در مورد رکوردهایی که پس از ورود به اردوی تیم ملی ثبت کرد، گفت: اوایل که رشته تیراندازی را شروع کرده بودم لباس شخصی نداشتم و لباس دست دوم در اختیار داشتم به همین خاطر رکوردهایم بالا نبود؛ لباس در تیراندازی اهمیت زیادی دارد. اما به محض اینکه لباس در اختیارم قرار گرفت، در مسابقه آزاد رکوردم ۶۲۷ را ثبت کردم و به اردو دعوت شدم. رکوردهای ۶۲۰ تا ۶۳۰ را در اردوی تیم ملی ثبت کردم باتوجه به اینکه ساچمه باکیفیت در اردو در اختیار دارم و به صورت مستمر هم تمرین می‌کنم خوشبختانه پیشرفت رکورد داشتم.

بانوی المپیکی ایران در مورد حضورش در مسابقات بین‌المللی گفت: قطعاً تجربه حضور در هر مسابقه بین‌المللی کمک زیادی به ورزشکار می‌کند. اولین تجربه مسابقه بین‌المللی من حضور در یونیورسیاد بود که توانستم خودم را در یک مسابقه بین‌المللی بسنجم و اعتماد به نفسم را بالا برد.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شد با اعتماد به نفس و تمرکز بالا در مسابقات جهانی حاضر شود و به سهمیه المپیک هم برسد، گفت: این اعتماد به نفس بالا را مدیون حمایت‌های خانواده‌ام هستم، کادر فنی و مربیان هم به من باور داشتند و امید می‌دادند. در کنار آن تمرینات مستمری هم داشتم. به من این باور رسیده بودم که می‌توانم در مسابقات جهانی رکوردهای تمریناتم را ثبت کنم، وقتی هم در خط آتش قرار گرفتم کاملاً بر این باور بودم که می‌توانم بهترین عملکرد را داشته باشم که خدا را شکر این باور به من کمک کرد و توانستم نتیجه خوبی کسب کنم.

بانوی المپیکی ایران به برنامه‌اش پس از بازگشت از مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم چند روزی استراحت کنیم و بلافاصله پس از آن تمرینات را شروع کنیم، چون ما مسابقات مهمی مثل بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا در پیش داریم. قطعاً تمرینات را با جدیت دنبال می‌کنم. من از همین حالا فینال و مدال المپیک را تصویرسازی می‌کنم تا بتوانم به آن برسم.

کد خبر 5865838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha