۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۳

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) نهضت تمدن‌ساز اسلامی در دنیا است

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) نهضت تمدن‌ساز اسلامی در دنیا است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیاده روی اربعین حسینی(ع) نهضت تمدن‌ساز اسلامی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر یکشنبه در آئین بدرقه رهسپارن عصر ظهور و جوانان ۲۰۲۰ محله خانه‌های احسان استان مرکزی در مصلی بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: اربعین حسینی بسیار اهمیت دارد و بحث اربعین پیشینه دینی قوی دارد همچون اعتکاف حضرت موسی (ع) در کوه طور به مدت چهل شبانه روز که در نماز ذی الحجه «وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَهً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَهً وَ قالَ مُوسی لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین» به آن اشاره شده است.

امام جمعه اراک افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان به خصوص ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وظیفه دارند این آئین بزرگداشت معنوی را پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: این گردهمایی‌ها برای عزاداری و ذکر مصیب امام حسین (ع) و شهدای کربلا ارزشمند و باید برای زیارت با معرفت امام حسین تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در هر حال پیاده روی اربعین سختی‌های خودش را دارد ولی همه این سختی‌ها و خستگی‌ها زمانی رفع می‌شود که به عمود آخر می‌رسی و حرم ارباب معلوم می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در اصل اربعین یعنی حس کردن همین سختی‌هایی که اهل بیت (ع) کشیدند اظهار کرد: باید سختی بکشیم تا درک کنیم و هر کسی که با پای دل راهی می‌شود درک معنوی این موضوع برایش بیشتر است نه کسانی که برای تفریح و خوش گذرانی و تماشا کردن می آیند.

دری نجف آبادی بیان کرد: سفر اربعین سفر عجیبی است، هم خوشی های ویژه ای دارد و هم دشواری‌های فراوان، بی شک این سفر را نمی‌توان یک سفر تفریحی یا خوش گذرانی دانست، مشکلات و ناملایمات طول این مسیر بسیار است و جز به مغناطیس عشق امام حسین تحمل کردنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: این سفر، سفر تمرین مشکل‌ها و تداعی مصیبت‌ها است، یادآور سفری که زینب کبری با کاروان اهل بیت پیامبر از کربلا تا به کوفه از کوفه تا به شام رفتند و برگشتند.

کد خبر 5866371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha