پیگیری پرونده چهارجانبه ترور «فرماندهان پیروزی» روی میز السودانی

پیگیری پرونده چهارجانبه ترور «فرماندهان پیروزی» روی میز السودانی

نخست وزیر عراق امروز یکشنبه به منظور تعقیب و پیگرد همه عاملان جنایت ترور فرماندهان پیروزی مقاومت و همرزمانشان دستوری برای تشکیل کمیته‌ای با مشارکت ایران، عراق، سوریه و لبنان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته چهارجانبه‌ای متشکل از نمایندگانی از ایران، عراق، سوریه و لبنان برای تعقیب و ردیابی ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمانشان را صادر کرد.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق امروز یکشنبه گزارش داد که «فالح الخزعلی» نایب رئیس فراکسیون «السند الوطنی» (پشتوانه ملی) در اظهاراتی با اشاره به پیگیری مستمر قضائی دولت عراق درباره پرونده ترور فرماندهان پیروزی اعلام کرد: «السودانی در این خصوص دستوری به وزارت خارجه برای تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عراق، سوریه و لبنان برای پیگیری آن صادر کرده است.

وی با اشاره به عوامل پشت پرده شهادت سرداران پیروزی در عراق گفت: «واضح است که آمریکا عامل اصلی ترور فرماندهان پیروزی در عراق است.»

گفتنی است در سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، رئیس حشد الشعبی عراق و شماری از همرزمانشان در حمله وحشیانه پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

کد خبر 5866467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha