۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

سردار سلیمانی مطرح کرد؛

فعالیت ۱۶ هزار مسجد برای حل مسائل محله‌ها

فعالیت ۱۶ هزار مسجد برای حل مسائل محله‌ها

قم- رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: بیش از ۱۶ هزار مسجد با راهبری امامان محله‌ها در سال گذشته و امسال برای حل مسائل محله‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، تربیت جوانان مؤمن و انقلابی را یکی از کارکردهای مهم مساجد در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و اظهار داشت: این جوانان از درون مساجد به سمت میدان‌های جنگ شتافتند و به فرمان امام بزرگوار لبیک گفتند.

وی نقش آفرینی مساجد در تربیت جوانان مؤمن و انقلابی با راهبری و هدایت امامان و با خدمت گزاری فعالان مساجد، نهادهای انقلابی و بسیج مستضعفین را مهم دانست و افزود: شهدای عزیز ما در حوادث اخیر و سال گذشته این علم و پرچم را از شهید مصطفی صدرزاده به دست گرفتند. این شهید بزرگوار علم شهادت را از شهید حاج قاسم، شهید حججی، شهید ابراهیم هادی و صدها هزار شهید جانباخته میهن اسلامی به دست گرفته است..

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه امروز شهدا گنجینه‌های بزرگ ملت هستند، بر لزوم معرفی شخصیت شهدا به نسل جوان با بکارگیری ظرفیت‌های هنری تأکید کرد.

سلیمانی افزود: نوجوانان و جوانان ما تشنه شناخت شهید مصطفی صدرزاده و شهدای دیگر هستند و این رسالت بر دوش ما و شما فعالان مساجد است.

وی با اشاره به نقش مساجد در حل مسائل محله‌ها، تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار مسجد این برنامه را در سال گذشته و امسال در دستور کار قرار دادند. راهبری این کار بزرگ بر عهده علما و امامان محله‌ها انجام می‌گیرد و امیدواریم این برنامه مقدمه شکل گیری جامعه مهدوی باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان استقبال نوجوانان و جوانان مسجدی از این برنامه را قابل تحسین دانست و گفت: با فرمایش رهبر معظم انقلاب، این حجت بر ما تمام است که همه ظرفیت‌ها را بسیج کنیم تا مساجد به کانون جوشان جذب نوجوانان و جوانان و تربیت آنها برای ساختن جامعه اسلامی و نیل به تمدن اسلامی تبدیل شود. این حرکت با الگوپذیری از شخصیت‌های بزرگی مثل شهید مصطفی صدرزاده دست یافتنی است.

وی افزود: هم افزایی نهادهای انقلابی در این برنامه به گونه‌ای است که بدون اینکه نام و عنوانی مطرح باشد هدف متعالی تربیت جوانان مؤمن و انقلابی پیش رو گذاشته شده و با بسیج ظرفیت‌ها و مسجد محوری این کار بزرگ را اجرا خواهیم کرد.

سلیمانی اظهار داشت: اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب نوعی تجدید عهد با مقام معظم رهبری است و این مراسم با همین عنوان این کار بزرگ را در سراسر کشور توسعه خواهد داد و تلاش خواهد کرد تا مساجد با همه کارکردهای خود هم افزا شوند و در راستای عملیاتی کردن کارکردهای اجتماعی، تربیتی، اقتصادی، هنری، علمی، آموزشی و سایر تربیت‌ها، هدف متعالی تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی و نیل به تمدن اسلامی را پیگیری کنند.

کد خبر 5866734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha