۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

خراسان جنوبی در رتبه سیزدهم سرمایه گذاری

خراسان جنوبی در رتبه سیزدهم سرمایه گذاری

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی های صورت گرفته خراسان جنوبی در رتبه سیزدهم سرمایه گذاری کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی صبح دوشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان جنوبی با اشاره به گزارش عملکرد وزارت کشور در حوزه سرمایه گذاری استان‌ها و ارائه آن به رئیس جمهور اظهار کرد: استان خراسان جنوبی دارای نقاط قوتی در این حوزه و همچنین نقاطی که باید برای بهبود عملکرد تقویت شود است.

وی افزود: تنها در هفت استان کشور مرکز خدمات سرمایه گذاری استقلال مالکیت دارند و در ۲۴ استان از جمله خراسان جنوبی وابسته به اقتصاد و دارایی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امیداست برای مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مکانی مدنظر قرار گیرد تا ساختمانی مستقل داشته و فارغ از فضای اداری فعالیت نماید.

اشرفی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها پیشانی و مرکز ورود سرمایه گذار خارجی بوده که باید دارای استقلال باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع ۲۳۱ فرصت سرمایه گذاری خارجی در مرکز سرمایه گذاری و کمک‌های فنی ایران تأیید شده که هفت مورد مربوط به خراسان جنوبی بوده و این عدد بدون شک قابلیت افزایش دارد.

اشرفی با اشاره به رتبه بندی استان‌ها از منظر سرمایه گذاری خارجی افزود: خراسان جنوبی رتبه سیزدهم را در این بخش دارد.

وی اضافه کرد: چهار شاخص برای این رتبه بندی شامل تعداد طرح‌های مصوب، طرح‌هایی که به بهره برداری رسیده، اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: این گزارش نشان می‌دهد که خراسان جنوبی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

اشرفی با بیان اینکه کارگروه اطلس سرمایه گذاری در استان‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: خراسان جنوبی جزو اولین استان‌هایی بوده که نسخه اولیه این اطلس را تهیه کرده است.

وی با اشاره به اینکه دو سامانه در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد که شامل اطلس سرمایه گذاری و ژئوپرتال است، گفت: متأسفانه خروجی متفاوت این دو مدل در برخی از موارد اثرات منفی بر حوزه سرمایه گذاری می‌گذارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در این راستا باید از اقدامات مشابه و موازی کاری‌ها پرهیز شود.

کد خبر 5866831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha