۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

با حضور محققان و پژوهشگران؛

کنفرانس بین‌المللی کشاورزی ارگانیک در اردبیل برگزار شد

کنفرانس بین‌المللی کشاورزی ارگانیک در اردبیل برگزار شد

اردبیل- سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین گشایش کنفرانس بین‌المللی کشاورزی ارگانیک که پیش از ظهر دوشنبه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما با دعوت از اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی این کنفرانس را برای هفتمین بار برگزار می‌کنیم که جا دارد از تلاش‌های دبیر اجرایی و علمی کنگره در پذیرش و ارزیابی مقالات ارسال شده قدردانی کنیم.

جبرائیل رزمجو تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در نظام رتبه‌بندی تایمز و شانگ‌های با ارتقای جایگاه خود جز دانشگاه‌های مطرح کشور و حتی جهان است و ما از وجود اساتید، پژوهشگران و محققان شاخص استفاده می‌کنیم.

وی مدیریت هوشمند دانشگاه را در توسعه فزاینده مسائل علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی یادآور شد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی را توسعه کمی و کیفی ببخشیم که در همین راستا جذب ۴۰ دانشجوی پسادکترا به عنوان چهره‌های برجسته علمی، پژوهشی جز موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: یک‌هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه جذب شده و در حال تحصیل هستند که مهرماه امسال نیز به این جمع تعداد زیادی افزوده خواهند شد.

رزمجو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی با برگزاری کنفرانس محصولات ارگانیک سعی ما بر این است تا به کشاورزان توانمند این استان کاهش مصرف کود و سموم را تأکید کرده و بر تولید محصولات سالم به عنوان نیاز امروز بشر تاکید جدی داریم.

وی تولید محصولات ارگانیک را علاوه بر ارتقای سلامت تک تک افراد جامعه، در بهبود شرایط زیست محیطی بسیار مهم و اساسی است که تلاش‌ها برای تولید غذای سالم با هدف تربیت انسان سالم است که فعالیت‌های مؤثری نیز در این زمینه آغاز شده است.

رزمجو اضافه کرد: در یک دهه‌ای که کنفرانس به صورت ۲ سال یک بار در حال برگزاری است، آخرین یافته‌های علمی در تولید غذای سالم مورد توجه بوده و تلاشمان بر این است تا با اهمیت دادن به این امر علاوه بر تأمین غذای مناسب با کیفیت، به صادرات محصولات ارگانیک نیز کمک کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با داشتن ۱۳ هزار دانشجو در ۲۶۶ رشته سعی می‌کند تا زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مناسب و با کیفیت را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنفرانس علاوه بر سخنرانی و ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستری، نمایشگاهی از محصولات و توانمندی‌های حوزه کشاورزی ارگانیک نیز در معرض دید گذاشته شد تا علاقه‌مندان از فضا و بستر فراهم شده استفاده کنند.

کد خبر 5866884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha