۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹

استاد حوزه و دانشگاه همدان:

باید برای تمدن‌سازی با بهره‌گیری از ارکان معرفتی پیش رفت

باید برای تمدن‌سازی با بهره‌گیری از ارکان معرفتی پیش رفت

همدان-استاد حوزه و دانشگاه همدان گفت: باید برای تحقق تمدن‌سازی با بهره‌گیری از ارکان معرفتی و شناخت سیاسی حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی حسینی‌یمین عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در جلسه هم‌رزمان حسینی با بیان اینکه امامت به یکی از اصول دین است، اظهار کرد: امامت در کلام به معنای جانشین معصوم پیامبر اکرم (ص) و در معنای فلسفی و عرفانی واسطه فیض بین خدا و همه عالم هستی است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نیز به عنوان یکی از ۱۴ معصوم با وجود برخورداری از مراتب بالای دینی و فقهی اما توجه به کانون خانواده و تربیت فرزندان را بهترین کار می‌دانست و بیشتر زمان خود را در این حوزه صرف می‌کرد.

این استاد دانشگاه با سفارش دانشجویان به مطالعه "زن آنگونه که باید باشد" از اصغر طاهرزاده گفت: اسلام مخالف حضور اجتماعی زنان نبوده و نیست اما توجه به کانون خانواده را به لحاظ عقلانی در اولویت قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی یمین خاطرنشان کرد: تحمیل سبک زندگی دنیای غرب با این رویکرد که زن از خانه‌داری حس خوبی نداشته باشد و یا تربیت فرزند و همسرداری اولویت چندم او باشد باید با سبک و سیره بزرگان دینی نه زندگی غربی پیش رویم.

وی با اشاره به طرح مباحثی چون حجاب اجباری از سوی برخی بیان کرد: موضوع حجاب هم در قرآن بیان شده و هم در سیره اهل بیت (ع)، بنابراین واژه حجاب اجباری از اساس اشتباه است چراکه حجاب حرف دین و خداست.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: باید فرهنگ تکبر در جامعه گذاشته شود و به جای آن تواضع و فروتنی تقویت شود.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمل خلاف سبک زندگی اسلامی است، گفت: قارون با وجود کسب روزی حلال اما به خاطر مانور تجمل زیر خاک برده شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌یمین افزود: باید پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در مسیر تمدن‌سازی پشت سر گذاشته شوند.

کد خبر 5868147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha