۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷

در هفته دولت؛

۴۴ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

۴۴ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند-مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴۴ کیلومتر از باند دوم استان با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان تکمیل و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد مودی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: از مجموع این باندهای دوم ۴۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان تکمیل و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی در دو حوزه زیرساختی راه و مسکن فعالیت دارد، افزود: عمده فعالیت اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حوزه باندهای دوم است و سه اولویت در این حوزه تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به دلیل حفظ جایگاه استان تکمیل کریدورهای اصلی کشور در دستور کار است، گفت: اتصال معبرهای مرزی و اتصال تمامی مرکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور از دیگر اولویت‌های در نظر گرفته شده در حوزه باندهای دوم استان است.

وی با بیان اینکه دو هزار کیلومتر برای تکمیل شبکه بزرگراهی استان نیاز است، عنوان کرد: دو محور بیرجند_طبس و بیرجند_اسدیه که ردیف قانون مصوبی نداشت در سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده برای اولین بار به ردیف اعتباری قانون بودجه کشور پیوست.

مودی با اشاره به اینکه حدود ۸۵۰ کیلومتر از باندهای دوم استان تکمیل شده است، بیان کرد: همچنین ۵۵۵ کیلومتر به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان یک پروژه بزرگراهی باند دوم در دست اجرا وجود دارد، افزود: بسیاری از باندهای دوم علی رغم اینکه ردیف بودجه قانونی داشت اما منبع اعتباری خوبی نداشت که با پیگیری‌های انجام شده پایه اعتباری بودجه آن ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: احداث راه آهن خراسان جنوبی از طرح‌های زیربنایی و شاخص در شرق کشور است که سال‌ها درگیر تامین اعتبار بوده و تهاتر نفتی از روش‌های تامین مالی این طرح ریلی است.

وی با اشاره به اینکه این خط ریلی به طول ۹۱۰ کیلومتر از زاهدان شروع و به سمت بیرجند تا خراسان رضوی ادامه دارد، گفت: حدود ۴۳۰ کیلومتر از این خط ریلی در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد.

مودی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی طی سه ماهه اخیر کار جهادی و بزرگی انجام داده و در حال حاضر تمام پیمانکاران این طرح در حال تجهیز هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن در استان تا کنون ۱۰۸ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند، افزود: از مجموع این متقاضیان ۳۴ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای اولین بار در خراسان جنوبی زمین‌های مسکن در شهرستان‌ها به صورت ویلایی تامین شده است، عنوان کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت نیز تا کنون ۹ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت برای حدود دو هزار نفر زمین ویلایی رایگان تامین و یک‌هزار و۲۰۰ نفر در شهرستان بیرجند در نوبت تامین زمین هستند.

مودی با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۸۵۰ هکتار زمین در خراسان جنوبی الحاق و دو هزار هکتار در دست اقدام است، اظهار داشت: همچنین تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت آب و برق به دستگاه‌های خدمات رسان واریز شده است.

کد خبر 5869587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha