اعلام حمایت عشایر حلب از ارتش سوریه ضد اشغالگران آمریکایی

اعلام حمایت عشایر حلب از ارتش سوریه ضد اشغالگران آمریکایی

سران و ریش‌سفیدان عشایر عربی در حلب حمایت خود را از ارتش سوریه در مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، سران و شیوخ عشایر عربی در حلب ضمن حضور در مجمع عشایر و نخبگان ملی، بر حمایت از رهبری و ارتش سوریه در مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای و حامیان آنها تاکید کردند.

در بیانیه پایانی اجلاس طوایف، عشایر و نخبگان ملی سوریه بر مخالفت قاطعانه با هرگونه حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه و محکومیت سرقت ثروت و منابع این کشور توسط نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آنها (قسد) تأکید شد.

در این بیانیه آمده است: همه با تمام قدرت برای بازگشت منطقه «جزیره» سوریه به زیر حاکمیت دولت تلاش و از قیام مردم سوریه در جزیره برای آزادی هر وجب از خاک وطن حمایت و استقبال می‌کنند. سوریه تحت رهبری بشار اسد، متحد و یکپارچه بوده و ارتش، مدافع و باعث افتخار آن است.

عشایر و شیوخ عربی حلب در بیانیه خود تشکیل شورای عشایر به عنوان پشتوانه مردمی حامی دولت سوریه را خواستار شدند و از قبایل و عشایر در منطقه جزیره سوریه خواستند تا در کنار برادران خود در برابر اشغالگران و مزدوران تجزیه طلب آنها بایستند.

این خبر در حالی است که عناصر قسد با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل اوضاع امنیتی روستاهای شرق دیرالزور و احتمال سو استفاده عناصر داعش از درگیری‌های به وجود آمده در این منطقه، منع آمد و شد اعلام می‌کنند.

گفتنی است که نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروی هوافضای روسیه اخیراً مقر گروه‌های مسلح تروریستی را در پاسخ به حملات مکرر آنها به مناطقی در حومه سه استان لاذقیه، حلب و حماه هدف قرار دادند.

کد خبر 5876731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha