۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران زنجانی تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی صبح شنبه در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان که در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی کردن بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت‌ماه امسال و مصوبات جلسه و نیز با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، یادآور شد: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است.

اسماعیلی، به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره و تصریح کرد: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل سازمان صمت، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف و رؤسای بانک‌ها و رئیس اتحادیه مشاوران املاک عضو این کارگروه هستند.

وی با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک تاکید شده است، افزود: همچنین بازرسان مکلف به ثبت تخلفات و نیز بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه رئیس‌جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارد، اضافه کرد: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی در خصوص کنترل بازار مسکن داشته باشند که در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای حضور در گشت‌های مشترک هستند.

اسماعیلی بر لزوم تقویت تشکیل گشت‌های مشترک تاکید و عنوان کرد: وظایف هر دستگاه مشخص بوده و همه دستگاه‌ها در این زمینه دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

وی بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و یادآور شد: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی، مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه‌سازان و مالکان املاک مسکونی در مناطق شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی را از تأکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری‌های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف به تشکیل گروه‌های شناسایی میدانی خانه‌های خالی و معرفی مالکان این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.

اسماعیلی ابراز کرد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است، شناسایی خانه‌های خالی بوده که در این راستا و در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هر یک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده و ورود جدی کنند.

وی افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه‌سازان و مالکان املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرضه حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند.

این مسئول بر لزوم تسریع در تأمین مالی مستأجران در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: رؤسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی بوده و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها به دبیرخانه ارسال شود.

کد خبر 5876815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      1 0
      مردم از کندی وام ودیعه مسکن گلایه دارند مسولان استانی این همه تعریف و تمجید از کار های بی عمل گفتین و موضوع اصلی یه اشاره کوچک بانک محبت کنید به مردم بدبخت اگه صلاح دیدید وام بدین این که نشد الان میری بانک میگه آخر پاییز بیا بینم چیکار میکنم یعنی بانک ها تومنی به حرف مسولان ارزشی قائل نیستن
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      1 0
      ما ثبت کردیم ازتیرماه مدارک رو رردیم بانک قراره زنگ بزنن هرسری هم رفتیم گفتن خودمون تماس میگیریم ولی الان ۳ماه شد خبری نیس