۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۱

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

روند کاهش دما در خراسان جنوبی/ وزش باد شدید در استان تا چهارشنبه

روند کاهش دما در خراسان جنوبی/ وزش باد شدید در استان تا چهارشنبه

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه روند کاهشی دما در استان خبر داد و گفت: با گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا چهارشنبه وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همچنان که پیش بینی شده بود و انتظار داشتیم از روز گذشته هوای استان خنک تر شد و با آغاز روند کاهشی دما در استان برای ۲۴ ساعت آینده نیز این روند ادامه دارد و مقداری از شدت گرمای هوا کاسته می شود.

وی با اشاره به وزش باد به ویژه در نوار شرقی استان از روز گذشته افزود: در ایستگاه بندان حداکثر سرعت وزش باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت و ایستگاه علی آباد زارعین نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: با گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا چهارشنبه وزش باد شدید به ویژه در نیمه شرقی استان سبب خیزش گرد و خاک و در برخی از ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قاین و بیرجند به طور مشترک با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر دما در روز گذشته در مرکز استان به ۳۵ درجه رسید و دمای فعلی بیرجند ۲۴ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه کاهش را نشان می دهد.

کد خبر 5878477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha