۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

دست رد عشایر عربی سوریه بر آتش بس با شبه نظامیان آمریکایی

دست رد عشایر عربی سوریه بر آتش بس با شبه نظامیان آمریکایی

شیخ یکی از بزرگترین قبایل عربی در سوریه، هرگونه آتش بس با شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شیخ قبیله العکیدات، از قبایل بزرگ عربی در سوریه، وجود هرگونه آتش‌بس میان قبایل با شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا را رد کرد.

بر اساس این گزارش، با وجود تلاش آمریکا برای وساطت میان قبایل مسلح و شبه‌نظامیان قسد، «ابراهیم الهفل»، رئیس قبیله العکیدات در سوریه، گفت که هیچ توافقی با نیروهای قسد درباره توقف درگیری‌ها وجود ندارد.

از سوی دیگر منابع محلی تأکید کرده‌اند که این درگیری‌ها در یک دو روز اخیر به حومه رقه و حسکه در شمال و شمال شرق سوریه نیز کشیده شده است.

قبایل مسلح تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده کنترل آنها بر روستاهای الطرکی و تل الطویل در حومه حسکه و صکیره در حومه رقه است. آنان همچنین به شهرک محیمیده در حومه غربی دیرالزور نیز حمله کرده‌اند. همچنین تصاویری از حمله به به شهرک سلوک در حومه شمالی الرقه هم منتشر شده است.

از سوی دیگر، شبه نظامیان قسد مدعی هستند که در حال بازپس گرفتن مناطق تحت کنترل خود هستند.

از چند روز قبل، برخی روستاهای حومه شرقی دیرالزور شاهد درگیری‌های مسلحانه بود. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان قسد، احمد الخبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کرد. این اقدام باعث شد که افراد مسلح وابسته به وی دست به اقدام نظامی بزنند و قبایل مسلح عربی هم به آنها بپیوندند و کار به درگیری نظامی گسترده بیانجامد که طی آن چند روستای منطقه از کنترل نیروهای قسد خارج شد.

واشنگتن نگران است که درگیری‌ها در منطقه تحت نفوذش در شرق سوریه که محل تمرکز چاه‌های نفت و گاز سوریه است گسترش پیدا کند.

کد خبر 5878847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha