۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

کرملین: بخش اول مذاکرات پوتین و اردوغان بسیار سازنده بود

کرملین: بخش اول مذاکرات پوتین و اردوغان بسیار سازنده بود

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز گفت که بخش اول مذاکرات پوتین و اردوغان (به مدت ۳ ساعت) بسیار سازنده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه پیرامون دیدار ررسای جمهور روسیه و ترکیه در شهر سوچی اعلام کرد که مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان پس از حدود ۳ ساعت به پایان رسید.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: بخش اول مذاکرات پوتین و اردوغان بسیار سازنده بود. تبادل نظر انجام شد. در خصوص تمامی موضوعات مهم برای طرفین نیز تبادل نظر شد.

«دیمیتری پسکوف» ادامه داد: هنوز تصمیمی در مورد نحوه حضور پوتین در نشست گروه- ۲۰ گرفته نشده است. تاریخ دیدار دوجانبه روسای جمهور روسیه و چین در دست توافق است.

وی در این خصوص اضافه کرد: مذاکرات پوتین و اردوغان بسیار سازنده بود. وزرای دفاع روسیه و ترکیه گفتگوهای جداگانه ای داشتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پوتین که امروز در سوچی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه میزبانی کرد، خطاب به همتای ترکیه‌ ای خود گفت که روسیه آماده است تا مذاکرات «توافق غلات» را ازسربگیرد.

وی تاکید کرد: با ترکیه حوزه‌های همکاری زیادی داریم و به‌زودی مذاکرات‌مان درباره مرکز توزیع گاز را به سرانجام می‌رسانیم. با اطیمنان و اعتماد، در حوزه انرژی پیشرفت می‌کنیم و با خریداران بزرگ، قراردادهایی داریم. همچنین در حوزه انرژی هسته‌ای نیز همچنان به همکاری با ترکیه ادامه خواهیم داد.

پوتین همچنین با اشاره به توافق غلات که مسکو چندی پیش آن را به حالت تعلیق درآورد نیز افزود: آماده‌ایم تا درباره توافق غلات مذاکره کنیم. امروز درباره آخرین تحولات در شرایط اوکراین بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

کد خبر 5879042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha