۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

همزمان با سراسر کشور در فارس انجام خواهد شد؛

برگزاری اربعین حسینی با حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)در فارس

برگزاری اربعین حسینی با حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)در فارس

شیراز - تمام شهرستان‌های استان فارس با برگزاری پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی همراه با زائران اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به اقامه عزاداری حسینی اقدام می‌کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، علیرضا پرنیان: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی، مردم استان فارس با برگزاری مراسم دلدادگان اربعین حسینی و برپایی موکب در تلاش‌اند تا نسبت به گرامیداشت این مراسم مذهبی اقدام کنند.

بیش از ۱۰۵ موکب از استان فارس در کشور عراق در حال خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هستند این در حالی است که بیش از ۷۵۰ موکب نیز در اقصی‌نقاط استان به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

استان فارس در منطقه جغرافیایی ویژه‌ای قرار گرفته علاوه بر اینکه محلی برای دسترسی شمال کشور به جنوب و بالعکس است این استان در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی است که از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و هند برای رسیدن به کربلا عزم سفرکرده‌اند.

برپایی موکب‌های اربعین حسینی در شهرستان‌های فارس، برپایی موکب در مرز شلمچه، ایجاد موکب در کشور عراق، پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات بهداشتی تنها بخشی از خدماتی است که موکب داران فارسی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند.

برگزاری اربعین حسینی با حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)در فارس

برگزاری مراسم پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» در فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» در ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر استان فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» همچون سال‌های قبل در ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر استان فارس هم‌زمان با حماسه پرشور اربعین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی ادارات تبلیغات اسلامی استان فارس مجری برگزاری این مراسم پرشور در شهرستان‌های فارس هستند.

به گفته این مقام مسئول در راستای حضور پرشور و اجرای برنامه‌های فرهنگی مقرر شده تا مسیرهای پیاده‌روی طولانی‌تری برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن قانع با اشاره به اینکه در طول مسیر پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» حضور موکب‌های حسینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است، افزود: در شهر شیراز هم‌زمان با روز اربعین حسینی مراسم دلدادگان اربعین حسینی ساعت ۸ صبح از میدان امام حسین (ع) شیراز آغاز و تا حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) ادامه خواهد داشت.

رشد ۲۰ درصدی متقاضیان سفر اربعین در استان فارس

دبیر ستاد اربعین فارس گفت: ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده که در مقایسه با سال قبل این میزان ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

سید مجتبی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته برای حضور زائران استان فارسی در پیاده‌روی اربعین بیان کرد: بیش از ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل این آمار ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» همچون سال‌های قبل در ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر استان فارس هم‌زمان با حماسه پرشور اربعین برگزار می‌شود وی اضافه کرد: افرادی که دارای خودرو شخصی هستند می‌توانند به مرزهای شلمچه و چذابه سفرکرده و از پارکینگ خودرویی که در این مرز در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

علوی با اشاره به افزایش موج برگشت زائران به میهن و استان فارس پس از شرکت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: از هم‌وطنان می‌خواهیم با توجه به خستگی ایجاد شده در طول سفر، با استراحت کافی و رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بدون عجله به شهرهای خود برگردند تا خدای ناخواسته شاهد تصادفات ناشی از این موارد نباشیم.

وی به پویش «نذر میهمان سفر اربعین» اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات قابل‌توجه در استان فارس اجرای پویش «نذر میهمان سفر اربعین» در استان فارس است در این طرح افراد با مراجعه به موکب‌ها، منازل خود را در اختیار مسافران و زائرانی قرار می‌دهند که در موکب‌ها اسکان دارند.

برگزاری اربعین حسینی با حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)در فارس

اعلام مسیرهای پیاده‌روی دلدادگان اربعین در فارس

دبیر ستاد اربعین فارس گفت: مسیرهای پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در تمامی شهرستان‌های استان فارس مشخص شده است.

سید مجتبی علوی اردکانی اضافه کرد: مراسم پیاده‌روی دلدادگان هم‌زمان با روز اربعین حسینی در استان فارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مراسم ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

علوی در خصوص مسیر پیاده‌روی اربعین در شیراز نیز بیان کرد: مراسم دلدادگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) ادامه می‌یابد.

پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» در جهرم برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم گفت: مردم جهرم هم‌زمان با ایام اربعین حسینی در پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام فتح‌الله دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: محبان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان جهرم، هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان به یاد مظلومیت خاندان اباعبدالله (ع) سوگواری می‌کنند.

وی افزود: آئین پیاده‌روی «جاماندگان اربعین» به‌رسم هر ساله با حضور پرشور مردم دارالمؤمنین جهرم امسال نیز برگزار می‌شود تا تداعی‌گر حضور یکپارچه مسلمانان در آئین پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم بیان کرد: این آئین که از حسینیه قائم آل محمد (عج) در شهرک شهید دستغیب جهرم آغاز می‌شود پس از عبور از بلوار شهید مطهری، بلوار شهید علی‌اکبر رحمانیان و بلوار رضوان به امامزاده فضل بن موسی (ع) ختم می‌شود.

وی اظهار کرد: آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در جهرم از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۱۵ شهریور هم‌زمان با اربعین حسینی آغاز می‌شود و با قرائت زیارت اربعین به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام دهقانی گفت: ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت (ع) به‌ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) برای شرکت در این مراسم دعوت هستند.

برگزاری اربعین حسینی با حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)در فارس

علیرضا راستیار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: از ۲۷ مرداد تا ۱۰ شهریور، بالغ بر ۵۴ هزار و ۷۸۵ زائر اربعین با ناوگان اتوبوس‌رانی این استان راهی مرز شلمچه شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به برپایی مستمر میز خدمت در شهرستان‌هایی که پایانه مسافربری در آن وجود دارد، ادامه داد: فروش بلیط‌های اربعینی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ اما افرادی که به شکل حضوری به پایانه‌ها مراجعه می‌کنند درصورتی‌که با مشکلاتی در خصوص نحوه بلیت‌فروشی، نرخ کرایه و… مواجه شدند، می‌توانند به دفاتر میز خدمت مراجعه و مسئله خود را با کارشناسان مطرح کنند.

راستیار خاطرنشان کرد: افرادی هم که به‌صورت غیرحضوری اقدام به تهیه بلیت کردند در صورت مواجهه با مشکل حین سفر، می‌توانند مشکل خود را با سامانه شبانه‌روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مطرح کنند تا توسط کارشناسان راهنمایی شوند.

اسکان حدود ۵ هزار زائر در موکب احمد بن موسی (ع) شیراز

مسئول موکب حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) شهرداری شیراز گفت: بیش از پنج هزار زائر در موکب احمد ابن موسی (ع) اسکان و پذیرایی شدند.

احمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: موکب احمد ابن موسی (ع) بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در نقطه صفر مرزی نسبت به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اقدام می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول روزانه ۶۰۰ نفر در موکب شاه‌چراغ (ع) از خدمات اسکان و پذیرایی بهره‌مند می‌شوند این در حالی است که تاکنون بیش از پنج هزار نفر از خدمات این موکب استفاده کردند.

تمهیدات ترافیکی اربعین حسینی در شیراز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس، محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز اربعین حسینی در شهر شیراز را اعلام کرد.

سرهنگ صادق سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به فرارسیدن روز اربعین حسینی، محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر شیراز اجرایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بر این اساس از ساعت ۷ صبح روز اربعین (۱۵ شهریور) در محدوده پل باغ صفا به سمت میدان امام حسین (ع)، پوستچی به سمت میدان امام حسین (ع)، چهارراه ۱۵ خرداد به سمت میدان امام حسین (ع)، بلوار کریم‌خان زند از دروازه سعدی تا میدان امام حسین (ع) و همه انشعابات آن، بلوار هجرت تقاطع فردوسی تا چهارراه شاهزاده قاسم، چهارراه مشیر به سمت چهارراه پیروزی و سه‌راه طالقانی به سمت چهارراه پیروزی محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: محدودیت‌های ترافیکی تا پایان برگزاری مراسم روز اربعین ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود شهروندان ضمن همکاری و همراهی با مأموران پلیس راهور در زمان اعمال محدودیت از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

روایت خبرنگار مهر فارس از مهمان‌نوازی عراقی‌ها در ایام اربعین

خبرنگار خبرگزاری مهر استان فارس با حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی، عشق و ارادت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را به رشته تصویر کشیده است.

کد خبر 5879734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha