۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۵۲

در نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

در نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس در شهر کربلا برگزار شد و نمایندگان هر کدام پیشنهادات و نظرشان را در خصوص مأموریت هلال احمر در ایام اربعین بیان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمد بیگی دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان ضمن تشکر از زحمات پارلمانی و درمانی عبداللهی و مرعشی در نشست مشترک نمایندگان مجلس و هلال احمر گفت: از سال ۹۵ به عنوان جهادگر با هلال احمر همراه بوده ام، اقدامات و امکانات هلال یک و نیم تا دو برابر بیشتر شده است.

وی افزود: هلال احمر امسال به خوبی همه مواکب‌ها، بسیج جامعه پزشکی و.. را پوشش داده است.

محمد بیگی اظهار داشت: بیمه شدن همه زائران باید فارغ از پرداخت هزینه سامانه سماح انجام شود و همچنین بر استفاده از یک بیمه و تقویت کیفیت و خدمات بیمه‌ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی وزارت صحة عراق از کارشناسان تغذیه جهت بررسی مواد غذایی و فاسد نبودن آن‌ها استفاده شود و بنا بر پروتکل ایران بیماران زیر ۵ سال و بالای ۶۵ سال طبقه بندی شوند و همچنین پیشنهاد کرد، رشته طب سفر ابداع و به عنوان یک رشته در دانشگاه‌ها تدریس شود.

در نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

پروین صالحی با اشاره بر ضرورت کار فرهنگی گفت: بهتر است به جای افزایش بخش‌های درمانی به الگو بهداشت توجه شود و درمانگاه‌های ایران در بهداشت الگو باشند تا مواردی نظیر دستمال کاغذی، ماسک و.. به زائران تحویل توزیع شود.

عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ضمن اشاره به پیچیدگی و سختی مدیریت هلال احمر گفت: مأموریت‌های هلال احمر در ایران همزمان با خدمت‌رسانی در عراق پابرجاست و از جمله آن می‌توان به حادثه ریزش معدن اشاره کرد.

وی افزود: ۵۲ هزار ویزیت در طی یک هفته در شهر سامرا بی سابقه بوده و از اقدامات هلال احمر برای ارائه خدمات قدردانی می‌کند.

در نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

پاکمهر در نشست مشترک هلال احمر و نمایندگان مجلس ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های هلال احمر در مراسم حج گفت: نمایندگان مجلس از مراکز درمانی نجف و کربلا و طریق الحسین و انبارهای دارویی بازدید میدانی داشتند.

وی افزود: به صورت میدانی از درمانگاه‌هایی که در شبانه روز ۵۰۰۰ خدمت به زائران ارائه کردند دیدن کردیم و آنچه شاهد بودیم، خدمت صادقانه و بی منت به زائرین امام حسین از ناحیه داوطلبان جمعیت هلال احمر و به تعبیری اوج ایثار و از خود گذشتگی در تیم درمان جمعیت هلال احمر است.

وی بیان داشت: امیدواریم در مجلس جلسه‌ای برگزار شود و همه عوامل و عزیزان مرتبط را دعوت کنیم تا نسبت به مسئله بهداشت اقداماتی انجام شود چرا که در صورت حل این مسئله، بسیاری از بیماری‌ها از بین می‌رود.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پس از طرح بحث سایر نمایندگان گفت: کشور عراق از نظر زیرساخت ضعف‌هایی دارد و علی رغم این موارد، این مقدار از کمک و همکاری آن‌ها شایسته و قابل تقدیر است و ما نیز به عنوان کمیسیون بهداشت تقدیر و تمجید می‌کنیم و مواردی را هم از باب وظیفه تذکر می‌دهیم.

وی در پایان گفت: به حمد الله در سفر اربعین شرایطی فراهم است که خیلی از علاقه مندان و دوستداران حضرت از هر قشری امکان شرکت در زیارت کربلا دارند و این فرصت در ایام دیگر فراهم نیست.

کد خبر 5881146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رحیم IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      داروخانه هلال احمر رشت هیچ دارویی ندارد کارمندان بی کار ساختمان زیبا مردم گرفتار داروهای خاص، آخه چرا ؟!