۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱

انتقاد روسیه از راهبرد آمریکا در منطقه اقیانوس هند- آرام

انتقاد روسیه از راهبرد آمریکا در منطقه اقیانوس هند- آرام

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر به بنگلادش از راهبرد آمریکا در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی در جریان سفر به بنگلادش، ضمن انتقاد از راهبرد آمریکا در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام، تاکید کرد که هدف این راهبرد، منزوی کردن روسیه و ایجاد بازدارندگی در مقابل چین است.

سرگئی لاوروف در این خصوص گفت: علیرغم فشارهایی که آمریکا و متحدانش بر بنگلادش وارد می‌کنند، دوستان بنگلادشی ما در سیاست خارجی خود منحصراً بر اساس منافع ملی پیش می‌روند.

وی افزود: ما به خوبی می‌بینیم که آمریکا و متحدانش در تلاش هستند تا از منافع خود در منطقه از طریق راهبرد موسوم به اقیانوس هند و اقیانوس آرام دفاع کنند و واضح است که هدف آنها بازدارندگی در مقابل چین و انزوای روسیه در منطقه است.

وزیر خارجه روسیه که قبل از نشست گروه ۲۰ در هند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آن شرکت نخواهد کرد، به بنگلادش سفر کرده است، تأکید کرد که مسکو و داکا برای تقویت روابط خود توافق کردند.

گفتنی است که بنگلادش در حال ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای خود با کمک روسیه است، پروژه‌ای که حدود ۱۳ میلیارد دلار هزینه دارد که ۹۰ درصد آن با وام مسکو تأمین می‌شود. با این حال، این پروژه و تأمین مالی آن به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ با مشکل مواجه شده است.

کد خبر 5881361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha