۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان:

۳۳۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در هرمزگان آماده شد

۳۳۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در هرمزگان آماده شد

بندرعباس- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۱۳۲ مدرسه در قالب ۳۳۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۳) در این استان آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باوقار زعیمی بیان داشت: حدود هشت هزار و ۲۵۰ دانش آموز هرمزگانی همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، در این فضاهای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مدارس با مشارکت خیران و از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شده است، بیان کرد: این واحدهای آموزشی نوساز بیشتر مربوط به شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و میناب است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار کرد: سه واحد آموزشی بزرگ در شهر بندرعباس نیز با ۵۰ کلاس درس نیز برای سال تحصیلی جدید آماده است.

باوقار زعیمی یادآورشد: در حال حاضر نیز ۸۵۰ کلاس درس جدید در مناطق مختلف استان هرمزگان در دست ساخت است.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۳۰۰ فضای آموزشی غیراستاندارد و تخریبی در قالب ۲ هزار کلاس درس در استان هرمزگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و این استان همچنین به ۳۰۰ فضای آموزشی دیگر هم نیاز دارد.

هزار کلاس درس نیمه‌تمام همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور در پاییز امسال به استان هرمزگان آماده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی نیمه‌تمام، یک هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بسته تحولی سفر اول رئیس جمهور در دیماه ۱۴۰۰ به هرمزگان، ساخت ۸۰۰ کلاس درس بود که تاکنون ۵۰۰ کلاس درس تکمیل شده که طبق اعلام نوسازی مدارس هرمزگان، تا قبل از دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان، یکهزار کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که بیشتر از تعهد یاد شده است.

استان هرمزگان تعداد سه‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس درس دارد.

کد خبر 5884779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha