۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳

معاون علوم پزشکی جهرم مطرح کرد؛

ثبت مسمومیت الکلی ۹۲ نفر در «جهرم و خفر» فارس طی ۴ ماه

ثبت مسمومیت الکلی ۹۲ نفر در «جهرم و خفر» فارس طی ۴ ماه

جهرم - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از فروردین تا پایان تیرماه امسال ۹۲ نفر با علائم مسمومیت با الکل به بیمارستان‌های جهرم و خفر مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوسیر بیان کرد: از تعداد ۹۲ مراجعه کننده به بیمارستان‌های جهرم و خفر به دلیل مسمومیت الکلی، ۸۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که مورد مرگ نیز در بین آنها وجود داشت.

نیکوسیر در مورد علت این مسمومیت‌ها گفت: این امکان وجود دارد که نوشیدنی‌ها و مواد ضد عفونی کننده‌ای که توسط این افراد استفاده شده است، از منابع معتبری تهیه نشده و حاوی ناخالصی سمی متانول بوده که بسیار خطرناک است و در صورت مصرف خوراکی منجر به مسمومیت شدید و حتی مرگ می‌شود.

وی با اشاره به مسمومیت خفیف تا حاد الکل گفت: در حالت خفیف، سرخوشی و ناهماهنگی در حرکات، اختلال در قضاوت و پاسخ دهی اتفاق می‌افتد و همین طور مهارت‌های اجتماعی ضعیف می‌شود و به طور شایع رفتارهای پرخاشگرانه و ناهنجار بروز پیدا می‌کند.

نیکوسیر با بیان اینکه سو مصرف مزمن اتانول با عوارض متعددی همراه است، گفت: خون‌ریزی در دستگاه گوارش در مصرف کنندگان طولانی مدت اتانول شایع است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: قطع ناگهانی بعد از استفاده طولانی مدت الکل با غلظت بالا، اغلب باعث سردرد، اضطراب و تپش قلب، لرزش و بی خوابی می‌شود و در صورت درمان نشدن به سمت سندرمی می‌رود که تهدید کننده حیات است.

کد خبر 5885584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha