۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

مهر گزارش می‌دهد؛

عزاداری مردم اردستان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

عزاداری مردم اردستان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

اردستان- مردم اردستان در سالروز وفات پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد(ص) و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- علیرضا صفاری‌فر: ۲۸ صفر، بیست و هشتمین روز از دومین ماه سال قمری است و این روز به مناسبت رحلت رسول اکرم صلی الله علیه وآله (۱۱ قمری) و شهادت امام حسن علیه‌السلام نامگذاری شده است.

اقشار مختلف مردم شهرستان اردستان همزمان با ۲۸ صفر، مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را محله‌های مختلف سطح شهر برگزار کردند.

عزاداری مردم اردستان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

در سایر بخش‌ها و روستاهای اردستان نیز مردم عزادار با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم نوحه‌سرایی در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری پرداختند.

مطابق یک سنت دیرینه، دسته‌های عزاداران حسینی از هر محله با برپایی هیئت عزاداری در سطح شهر حضور پیدا کرده و سپس با بازگشت به محله‌های خود، ضمن برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و کریم اهل‌بیت (ع) نمایان کردند.

سخنرانان و مداحان در این مجالس عزاداری از ویژگی‌ها و ابعاد زندگی سراسر رحمت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) برای مردم سخن گفته و به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

عزاداری مردم اردستان در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

حضرت محمد مصطفی (ص) با نام کامل محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم از پیامبران اولوالعزم و آخرین پیامبر الهی است که کتاب و معجزه اصلی او قرآن است. ایشان در سال یازدهم هجری قمری و در ۶۳ سالگی وفات کردند.

امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان و اولین فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی بن ابیطالب (ع) است. ایشان در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند؛ به مدت ۱۰ سال امامت کردند و در سن ۴۸ سالگی در روز ۲۸ صفر به شهادت رسیدند.

کد خبر 5886195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha