۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام کرد؛

اعلام نتایج صحت‌سنجی مدارک داوطلبان انتخابات مجلس از ۲۷ شهریور

اعلام نتایج صحت‌سنجی مدارک داوطلبان انتخابات مجلس از ۲۷ شهریور

اراک- رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نتیجه صحت‌سنجی مدارک داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ شهریور اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام نظری افزود: نتایج صحت‌سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به‌صورت یک آیکون نمایش داده می‌شود که قرمز بودن آن نشان دهنده نقض مدارک است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی، شرح داده شده است.

وی افزود: داوطلبانی که نتیجه صحت‌سنجی مدارک را به رنگ سبز مشاهده می‌کنید نیز می‌توانند با کد رهگیری اعلام‌شده برای ثبت نام نهایی در انتخابات اقدام کنند. بر اساس قانون ثبت‌نام نهایی داوطلبین از ۲۷ مهرماه و همچون مرحله پیش ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی آغاز خواهد شد.

به گفته نظری رد صحت‌سنجی مدارک در این مرحله به‌معنی عدم احراز صلاحیت نیست و طبق قانون افراد تا ۲۶ مهرماه فرصت ثبت اعتراض خواهند داشت و می‌توانند در صورت رفع اشکال و نواقص با اخذ تأییدیه ۶ دستگاه مربوطه، کد رهگیری برای ثبت‌نام نهایی دریافت کنند.

وی همچنین افزود: طبق قانون فرصت پاسخ دادن ۶ دستگاه متولی به اعتراض متقاضیان پیش‌ثبت‌نام تا ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از برگزاری ثبت‌نام نهایی تعیین شده است.

پیش‌ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه انجام شد و در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۹۴۶ متقاضی در استان مرکزی مدارک هویتی خود را در سامانه بارگذاری کردند که آمارها رشد ۱۴۵ درصدی ثبت‌نام نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد.

کد خبر 5886219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha