۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲

امام جمعه موقت ساری:

دشمن در پی دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی است

 دشمن در پی دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی است

ساری- امام جمعه موقت ساری با تاکید بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی گفت: دشمن در پی دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: فضای دهه آخر صفر باید همانند دهه اول ماه محرم باشد.

وی با بیان اینکه رحلت پیامبر گرامی اسلام مصیبت عظیمی است، تصریح کرد: فقدان وجود مبارک پیامبر گرامی اسلامی بزرگترین مصیبت است و باید حرمت دهه آخر ماه صفر را داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در لیبی و مرگ هزاران نفر گفت: این کشور سال‌ها در سیطره استعمار قرار داشته است و با بلای طبیعی سبب مرگ هزاران نفر شده است.

امام جمعه موقت ساری ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمان در لیبی و مراکش اظهار داشت: مسلمانان باید کمک و یار همدیگر باشند و از همدیگر حمایت کنیم.

حجت الاسلام حسینی کارنامی حرکت مذهبی و راهپیمایی مقدس اربعین را باشکوه دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم حمایت خوبی برای برپایی این آئین‌ها داشته است و انتظار داریم فضای به وجود آمده در اربعین را قدر بدانیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمین و شیعه و سنی اظهار داشت: متأسفانه دشمن در حال تصویر نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است درحالی که مردم این دیار شهیدداده و پای رکاب نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت ساری گفت: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی تفرقه اندازد اما مسلمین باید بیدار باشند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه گفت: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها را باید بالا بریم و رسالت معلمان این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی تصریح کرد: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت معلمان و استادان دانشگاه‌ها را رفع کنند تا نسلی در تراز انقلاب تربیت شود.

امام جمعه موقت ساری یادآور شد: رسیدن به قله آمال و آرزو نیست و امروز به این قله رسیدیم و دانشگاه‌های صنعتی ما بعد از انقلاب جزو دانشگاه‌های برتر در دنیا هستند و در بسیاری از صنایع و نیازهای پزشکی نیازی به خارج نداریم.

وی با عنوان اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، یک واقعیت است، گفت: ما در مرز دانش و تولید علم ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کنیم و دشمن این پیشر فت را نمی‌تواند ببیند و درک کند.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم صیانت از جنگل‌های هیرکانی تاکید کرد و گفت: سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و هیچ برنامه‌ای برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

کد خبر 5886483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha