۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد؛

کشت پایلوت «سورگوم علوفه‌ای» در مزارع شهرستان شهرکرد

کشت پایلوت «سورگوم علوفه‌ای» در مزارع شهرستان شهرکرد

شهرکرد_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: کشت پایلوت سورگوم علوفه‌ای در مزارع شهرستان شهرکرد در شهر هفشجان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شریفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گیاهان علوفه‌ای از مهمترین منابع تغذیه دام و طیور هستند که دام و طیور با تغذیه از این گیاهان در تأمین پروتئین و مواد غذایی مؤثر بر تغذیه و سلامت انسان نقش دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به جیره‌ی غذایی دام و طیور و بهبود آنها به طور غیر مستقیم به سلامت جامعه انسانی بر می‌گردد.

شریفی با بیان اینکه پتانسیل‌های گیاه سورگوم از ابعاد بیولوژیک و فیزیولوژیک و باعنایت به تغییرات سریع اقلیمی، جاذبه‌های تولید و تحقیق بر روی این گیاه به شدت در حال افزایش است، گفت: با توجه به اینکه بحران محدودیت منابع آب در ایران از یکسو و افزایش متوسط دما باعث ایجاد استرس‌های متعددی برای غلات و ذرت شده، به طور جد به سیاستگذاران و مدیران بخش کشاورزی ایران توصیه می‌شود برنامه‌های خود را بر این گیاه و توسعه تحقیقات به خصوص در حوزه تولید بذر هیبرید آن متمرکز کنند.

وی خاطر نشان کرد: سورگوم دارای ویژگی‌هایی مانند: سیستم ریشه‌ای نسبتاً عمیق و وسیع برای استفاده از آب در دسترس، پوشش مومی بر روی ساقه و برگ برای کاهش تلفات آب، توانایی استفاده حداکثری از آب به وسیله آرایش برگ‌ها و تنظیم روزنه‌ای، که باعث تحمل و توان تولید بالای این محصول در شرایط محیطی نامساعد می‌شود.

گفتنی است در سال زراعی جاری تغییر الگوی کشت برای محصولات زراعی در شهرستان کلید خورده است که سورگوم علوفه‌ای نیز جزو این محصولات می‌باشد.

کد خبر 5886866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha