۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

فرماندار اردبیل:

اتمام تالار شهر اردبیل از طریق ماده ۵۶ پیگیری می‌شود

اتمام تالار شهر اردبیل از طریق ماده ۵۶ پیگیری می‌شود

اردبیل- فرماندار اردبیل گفت: تالار شهر اردبیل بعد از سال‌ها بلاتکلیفی از طریق ماده ۵۶ در حال پیگیری است که ما مصمم به نهایی کردن این پروژه و تقدیم آن به جامعه فرهیخته شهرستان و استان هستیم.

سیدمحمد اعتماد اعجازی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما پیگیر افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان اردبیل هستیم که در همین راستا با پیگیری‌های مجدانه مسئولان استان اردبیل و فرمانداری اتمام پروژه تالار شهر از طریق ماده ۵۶ پیگیری و به زودی این پروژه بزرگ تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای ورزشی شهرستان نیز با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: برای جبران این فضا خانه وزنه‌برداری با ۱۷ میلیارد تومان هزینه طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسید که ارزش ریالی این پروژه در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با تاکید بر توسعه فضاهای ورزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز توسعه ورزش در جامعه خاطرنشان کرد: خانه وزنه‌برداری یکی از سالن‌های بسیار مجهز و در شأن ورزشکاران استان بوده و آمادگی میزبانی از مسابقات جهانی را با آخرین تجهیزات روز دنیا را دارد.

فرماندار اردبیل از رفع نواقصات استادیوم علی دایی خبر داد و گفت: بخش‌های از اقدامات را که با اعتبارات شهرستانی و استانی قابل حل است را به جد پیگیری می‌کنیم ولی قطعاً این پروژه نیازمند اعتبار ویژه‌ای است که در سفر دوم رئیس جمهور به استان امیدوار به تأمین این اعتبار هستیم.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه در حوزه مرمت و بازسازی فضاهای تاریخی همچون بازار برنج‌فروشان و پنبه‌فروشان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال اجراست، تصریح کرد: بیمارستان موقوفه باتمانقلنج که ۶۵ سال قبل وقف شده اما به خاطر مسائل و مشکلاتی که در شهرداری وجود داشته بلاتکلیف رها شده بود که با نشست‌های تخصصی و کارشناسی گره‌های این موقوفه باز شده و امیدواریم شاهد اجرای این پروژه عظیم درمانی در اردبیل باشیم.

وی اضافه کرد: برای ۴ سال آینده شهرستان اردبیل یک هزار تخت بیمارستانی کمبود داریم که بیمارستان یک‌هزار تختخوابی سینا در محوطه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مرحله اجرای فونداسیون بوده بیمارستان نجف‌زاده نیز که تا سال ۱۴۰۰ صرفاً در مرحله گودبرداری و برخی مراحل ساختمانی بود در حال اجرای اسکلت و سازه ویژه و مقاوم در برابر زلزله‌های با ریشتر بالا است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر موفق شدیم چهار واحد خانه بهداشت را در شهرستان احداث و تقدیم مردم کنیم، گفت: این اقدامات در راستای تأمین سلامت مردم است که جزو خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلام بوده و ما نیز موظف به تأمین سلامت ولی نعمتان خود هستیم.

اعتماد اعجازی با اشاره به اقدامات عمرانی در روستاها و نقش این اقدامات در توسعه روستاها و بازگرداندن روستاهای به نقش اصلی خود در تولید خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰ تنها ۸ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اردبیل آسفالت شده بود که این رقم در سال‌های ۱۴۰۱ و ابتدای امسال به ۱۱۵ کیلومتر رسیده که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

کد خبر 5888741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha