۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی لارستان خبر داد؛

ثبت ماهانه ۵۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس جنوب فارس

ثبت ماهانه ۵۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس جنوب فارس

لارستان-رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی لارستان گفت: ماهانه حدود ۵۰۰ تماس مزاحم تلفنی برای اورژانس جنوب فارس ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صباغی بعد از ظهر دوشنبه با بیان اینکه مرکز اورژانس لارستان، چهار شهرستان خنج، اوز، جویم و لار با مجموع وسعت ۱۸ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش دارد، گفت: ۲۵ پایگاه با پراکندگی استاندارد در این منطقه وجود دارد که شامل ۲۰ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی می‌باشد و از لحاظ ناوگان آمبولانسی یکی از کامل‌ترین ناوگان‌های کل کشور در این استان فعال است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌آمبولانس، بالگرد، آمبولانس جاده‌ای و شهری برای همه انواع راه‌های موجود پیش‌بینی شده و پنج پایگاه جدید نیز در دست احداث است و امیدواریم با همت دولت و خیرین ساخته و برای خدمت رسانی به مردم منطقه به بهره‌برداری برسد.

صباغی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۵۰۰ مزاحمت تلفنی در این مرکز رخ می‌دهد، افزود: افراد وقتی با تلفن ۱۱۵ تماس گرفته، پاسخگوی آنان، یک پرستار متخصص است و به عنوان تریاژگر افراد را راهنمایی می‌کند، اما این به معنی اتلاف وقت نیست و پرستار در همان چند سوال اول با تشخیص اینکه بیمار نیاز به کمک اورژانسی دارد، دستور به ارسال آمبولانس را می‌دهد و اگر مکالمه ادامه پیدا کند، صرفاً برای راهنمایی بیشتر بیمار است.

وی عنوان کرد که در سال گذشته از ۱۴ هزار و ۲۱۱ مصدوم با راهنمایی تلفنی و تریاژ به هشت هزار و ۳۶۳ مورد رسیده است و این موضوع در کنار کاهش شکایات نشان از اهمیت این راهنمایی و عملکرد خوب تریاژ اورژانس دارد.

صباغی به مشکلات موجود در پایگاه‌های اورژانس لارستان نیز پرداخت و با بیان افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بیماران نسبت به بازه زمانی در سال گذشته، عنوان کرد: مزاحمت‌های تلفنی مشکلات زیادی را برای اورژانس به همراه داشته است.

کد خبر 5888878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha