۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲

رئیس کل دادگستری اردبیل:

دشمنان سلامت انتخابات را نشانه گرفتند

دشمنان سلامت انتخابات را نشانه گرفتند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دشمنان قسم خورده ایران بعد از ناامیدی در روزهای اخیر، ناامنی در فضای مدرسه، دانشگاه‌ها و همچنین ضربه به سلامت انتخابات پیش رو را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه دوشنبه در همایش صلح‌یاران استان اردبیل اظهار کرد: با همراهی شوراهای شهر و روستا و پیشنهاد مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف شاهد فعالیت صلح‌یاران با محوریت اعضای شوراهای شهر و روستا خواهیم بود تا در مناطق شهری و روستایی زمینه رفع مشکلات قضائی و حقوقی با محوریت صلح و سازش فراهم آید.

وی به سند تحول قضائی به عنوان محور اساسی حرکت مجموعه قضائی استان اشاره کرد و گفت: در این سند که سیاست‌گذاری‌ها و محور برنامه‌ریزی‌های نهاد قضائی کشور است، بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم تاکید شده و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه مسئولیت و مأموریت بر عهده گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ما تعامل خوبی را با قوای مقننه، مجریه و حتی نهاد شوراها در سطح استان داریم و سعی ما بر این است تا با نگاه تعاملی بتوانیم بهترین شرایط را در مسیر توسعه و پیشرفت استان فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو ضرورت توجه به امر صلح و سازش را در کاهش اختلافات و تعدیل ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی یادآور شد و افزود: حرکت خوبی که در سال‌های اخیر موجب گسترش فرهنگ صلح و سازش شده، ارجاع پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف بوده که حضور ریش سفیدان و بزرگان مناطق مختلف اختلافات را به حداقل رسانده و زمینه توسعه صلح و سازش را فراهم کرده است.

وی ضرورت گسترش فرهنگ ایثار و گذشت را در جامعه در کنار صبر و تحمل در مصائب و مشکلات یادآور شد و خاطرنشان کرد: به راحتی می‌توان با گذشت در مناطق شهری و روستایی زمینه کاهش ورودی پرونده‌های قضائی را به محاکم به ویژه در بخش اختلافات ملکی فراهم کرده و در کنار آن بستر گذشت و بخشودگی را حتی در پرونده‌های قصاص مهیا کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو به تدابیر دشمنان در ۲۵ شهریور برای ایجاد اغتشاش در سطح کشور و استان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نه تنها در این روز بلکه در چند روز اخیر امنیت و آرامش کامل در کشور برقرار بوده و مردم با بصیرت کشورمان به ویژه استان اردبیل سعی کردند تا همراهی و همسویی خود را با آرمان‌های نظام نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: استان اردبیل رتبه برتر را در تأمین امنیت و کاهش خسارات در اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته داشته و قطعاً این نشان از همراهی مردم دیندار اردبیل در پیمودن مسیر آرمانی انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام کثیرلو بیان کرد: در استان اردبیل در روزهای گذشته حرکت‌های ایذایی دشمن در حد صفر بوده و ما هیچ ناآرامی و اغتشاشی را در سطح استان شاهد نبودیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دشمن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سعی دارد تا فضای ناامنی را القا کند اما قطعاً در این حرکت خود نیز ناامید شده و مردم ما به ویژه جوانان و نوجوانان دست رد بر سینه دشمنان خواهد زد.

حجت‌الاسلام کثیرلو تصریح کرد: به دور از هرگونه اختلاف نظرها و سلایق باید اصل وحدت و همگرایی مورد توجه قرار گیرد چرا که در آستانه انتخابات حساس اسفندماه نیز دشمن سعی می‌کند تا سلامت انتخابات را تحت‌الشعاع ببرد اما با آگاهی و بصیرت در این زمینه می‌توانیم توسعه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: چهار اصلی که مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات سالم و شایسته این رویداد اعلام کردند باید مورد توجه قرار گیرد تا حرکت‌های خباثت‌آلود دشمن دفع شده و زمینه امنیت و صلابت بیشتر ملت در این عرصه نیز فراهم آید.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: آثار و تبعات منفی مصلحت‌اندیشی کاملاً مشهود است و ضرورت دارد بالاتر از مصلحت‌اندیشی، زمینه اجرای عدالت و قانون فراهم آید چرا که هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون و عمل به آن وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: ضرورت دارد در این موقعیت حساس همه مسئولان به وظیفه خطیر و انقلابی خود عمل کرده و با روحیه جهادی کارها را به پیش ببرند.

کد خبر 5888928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha