۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد؛

برنامه ریزی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بوعلی سینا 

برنامه ریزی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بوعلی سینا 

همدان-معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بوعلی سینا به صورت هفتگی و مستمر برگزار خواهد شد.

حسن رحیمی‌روشن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی اظهار کرد: کرسی آزاد اندیشی یک گردهمایی، همایش و یا یک نشستی است که به صورت آزاد، محترمانه، نظام مند، عقلانی و منطقی حول محور یک موضوع علمی که از پیش اعلام شده شکل می‌گیرد که در قالب آن، افراد به اظهار نظر، پرسش و پاسخ و تبادل رأی می‌پردازند.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد اول اینکه برخی کرسی‌ها ممکن است کرسی‌های مناظره باشد و در اینجا یک موضوع بین دو فرد یا دو گروه به مناظره گذاشته می‌شود، دوم کرسی نقد و نظر است مانند بررسی و نقد یک کتاب تألیفی و سوم کرسی پرسش و پاسخ به شبهات است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به هدف برگزاری این کرسی‌ها گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ایجاد یک محیط مطلوب، آزادانه، دلسوزانه و ناصحانه در دانشگاه‌ها برای تقویت گفتگو، تقویت مبانی فکری افراد و همچنین مؤلفه‌های وحدت ملی، امنیت ملی و ارزش‌های دینی و ایرانی است.

رحیمی‌روشن خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند به تضارب آرا، گفتگو، حاکم شدن نقد عقلانی و علمی و تمرین منطق گفتگو و طرف‌های شرکت کننده شود.

وی افزود: اگر این افراد دانشجویان باشند که فرصت قانونی و عادلانه برای طرح نظریه افراد و تقویت روحیه پرسش، حقیقت‌جویی، تقویت روحیه قانون گرایی، تقویت آزادگی، تقویت روحیه خود اتکایی فکری، رشد فرهنگ انتقاد پذیری در چهارچوب قوانین حاکم بر جامعه، کشور و تشویق دانشگاهیان به مطالعه و تفکر خلاق در راستای رفع ابهامات و پاسخگویی به شبهات و بصیرت افزایی و ایجاد بینش عمیق در افراد و سرانجام برای ایجاد یک بستر علمی و فرهنگی برای تولید علم که یکی از وظایف دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: سال گذشته در دانشگاه بوعلی سینا حداقل در هفته یک کرسی آزاد اندیشی در یکی از قالب ذکر شده برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده با آغاز سال تحصیلی جدید سعی بر این است که کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات متنوع هر هفته یک بار برگزار شود.

کد خبر 5889031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha