۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد؛

اقامت ۳۸ میلیون نفر شب مسافر تابستان در مازندران

اقامت ۳۸ میلیون نفر شب مسافر تابستان در مازندران

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران شمار اقامت مسافران را در تابستان جاری بیش از ۳۸ میلیون نفر شب مسافر در استان اعلام کرد.

صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مازندران از مقاصد گردشگری است، افزود: از ۲۲ تا ۲۴ شهریور این استان میزبان بیش از ۳.۵ میلیون نفر شب اقامت بوده است و بیشتر بازدیدها و حضور مسافر در مناطق ساحلی و شهرستان‌های غربی بود و در این مناطق تراکم حضور گردشگران بیشتر بوده است.

وی با اظهار اینکه گردشگری نقش مؤثری در توسعه اقتصادی جوامع دارد، گفت: در مناطق غربی استان اقتصاد با محوریت گردشگری است و ضریب اشغال تأسیسات گردشگری در تابستان و تعطیلات بسیار بالا بوده و این مسئله نشان می‌دهد که در حوزه اقتصادی بسیار اثرگذار است.

وی با عنوان اینکه حضور گردشگران ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصادی استان دارد، گفت: طبق برآوردها به ازای هر ۱۲ گردشگر وارده در منطقه یک شغل ایجاد می‌شود و این مسئله چرخه اقتصادی را فعال می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اقامت ۳۸ میلیون نفر شب مسافر ایام تابستان در استان گفت: برای رونق گردشگری باید زنجیره ارزش فعال و و دستگاه‌های مختلف هماهنگ شوند.

کد خبر 5889304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha