۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان:

طرح مشترک صلیب سرخ و هلال احمر در «سیریک» آغاز شد

طرح مشترک صلیب سرخ و هلال احمر در «سیریک» آغاز شد

بندرعباس - مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از اجرای طرح مشترک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در سیریک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار سلحشور بیان داشت: این طرح مشترک از ۲ هفته قبل با جذب منابع مالی بین‌المللی از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر(IFRC) و صلیب سرخ ژاپن، در سیریک آغاز شده است و تا پایان آبان‌ماه امسال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون چهار تیم پزشکی به بندر سیریک اعزام شده است، بیان کرد: در این مدت اقدامات و خدمات پزشکی از جمله ارائه معاینه رایگان بیماران، خدمات پرستاری، مامایی، تزریقات و ارایه خدمات دارویی رایگان توسط تیم‌های تخصصی پزشکی اعزامی در هشت روستای سیریک انجام شده و خدمت‌دهی آن‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اظهار کرد: پزشکان داوطلب هلال احمر با تخصص‌های زنان، اورتوپدی، داخلی، ژنتیک، اطفال، آسم و آلرژی، چشم پزشک، متخصص قلب و دندان پزشکی به مردم شهرستان سیریک خدمات درمانی رایگان می‌دهند.

سلحشور با بیان اینکه اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: این اقدام جمعیت هلال احمر در راستای اجرای طرح مقابله با اثرات سو خکشسالی در منطقه سیریک با مشارکت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ کلید خورد که می‌توان به فعالیت‌های مختلفی از جمله معاینه رایگان بیماران با اعزام تیم‌های پزشکی، تامین برخی تجهیزات درمانی و بیمارستانی، آموزش و حوزه‌های دیگر اشاره کرد.

شهرستان ۵۳ هزار نفری سیریک دارای سه شهر، ۲ بخش و ۷۶ روستا است که در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

کد خبر 5889833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha