۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰

با حضور شاعران و نویسندگان مطرح کشور؛

کتاب «خیلی شبیه هستی» در اردبیل رونمایی شد

کتاب «خیلی شبیه هستی» در اردبیل رونمایی شد

اردبیل- با حضور ۲ نفر از شاعران و نویسندگان مطرح کشورمان، آیین رونمایی از کتاب «خیلی شبیه هستی» در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که شامگاه سه‌شنبه به همت انجمن طلوع آفتاب دانایی سبلان برگزار شد، از اولین رمان «خیلی شبیه هستی» مریم اسمعیل‌زاده نویسنده جوان اردبیلی رونمایی شد تا علاقه‌مندان با تهیه این کتاب نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

در این مراسم یکی از شعرا و نویسندگان کشورمان اظهار کرد: کتاب «خیلی شبیه هستی» را مطالعه کردم و به توانمندی و استعداد نویسنده این کتاب غبطه خوردم.

عبدالجبار کاکایی با بیان اینکه در این کتاب روایت دلنشینی را از زندگی زن روستایی روایت و حکایت شده است، تصریح کرد: امیدواریم در کتاب‌های دیگری که این نویسنده تولید و منتشر خواهد کرد، ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف و زیبایی‌های بیشتری را در قالب انتقال پیام شاهد باشیم.

وی گفت: زبان عنصر انتقال پیام است و شورش احساسات و عواطف پشت کلمات زیبایی بی‌نظیری را خلق می‌کند که ما طوفانی از احساسات را در زبان و ورطه خیال شاهد هستیم.

دیگر شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار کشورمان نیز در این مراسم افزود: این کتاب آغاز و طلوعی مبارک برای نویسنده است که با ۲ بار مطالعه این اثر، ۲۰ مورد از خوبی‌های این کتاب را احصا کرده و برای نویسنده بازگو کردیم.

محمود اکرامی‌فر خاطرنشان کرد: در دنیایی که رسانه‌ها و جنگ روایت‌ها حرف اول را می‌زند، باید روایتی تازه و نو به مردم ارائه کنیم که قطعاً در این زمینه شایسته است نویسندگان به درستی واقعیت‌ها را دیده و در بیان آن وسواس به خرج بدهند.

وی اضافه کرد: کتاب ابزاری تأثیرگذار در پیشبرد امور فرهنگی است و نویسنده کتاب با قلم روان تصویرسازی و بیان شاعرانه به همراه آوردن جملات کوتاه سعی کرده تا اثری خیال‌انگیز خلق کند.

در این مراسم رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز بیان کرد: تاریخ و تمدن استان اردبیل در سده‌های اخیر نمی‌گنجد و پیشینه و دیرینگی تمدن و تاریخ این سرزمین بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر است.

مهیار سپهری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این استان به نویسندگان، شعرا و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر آراسته است و ما قطعاً از ظرفیت این هنرمندان و نویسندگان بهره بیشتری را خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار مهر، در کنار رونمایی از کتاب و جشن امضا، از ۲ شاعر و نویسنده کشورمان نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کتاب «خیلی شبیه هستی» اثر مریم اسمعیل‌زاده با تیراژ یک‌هزار نسخه توسط نشر محقق اردبیلی به چاپ رسیده که روایت زنی روستایی است با نام شهناز که بعد از فوت همسرش دچار اختلال روانی شده و در بیمارستان روانی بستری است.

روایت داستان بیشتر تخیلات ذهن شهناز است که در توهماتش دختر خردسالش را بزرگ می‌کند و عاشق می‌شود و…

کد خبر 5889836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha