۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۲

در دادگاه پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه مطرح شد؛

دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا و ۳۶ نفر از فرماندهان آن

دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا و ۳۶ نفر از فرماندهان آن

اولین جلسه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه، به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه رسیدگی حقوقی به پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه صبح چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین الملل به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.

قاضی گفت: دادخواهی علیه دولت متخاصم آمریکا و ۳۶ نفر از فرماندهان این دولت است و به تمامی خواهان‌ها و با تمامی خواندگان ابلاغیه صادر شده است و تمامی خواندگان از جلسه حاضر مطلع هستند اما در دادگاه حاضر نشده‌اند.

حسین زاده ادامه داد: گروهک الاحوازیه در سال ۹۷ به صورت بغی به مردم و سربازان حمله ور شدند و نسبت به شهید کردن ۲۵ نفر و مجروح کردن ۷۰ نفر اقدام کردند و این اقدام تروریستی است.

وی با بیان اینکه دادگاه خود را شایسته رسیدگی به موضوع می‌داند، گفت: مطابق با قانونی تمامی اتباع می‌توانند نسبت به شکایت هر دولت علی که مصونیت آنها را نقض کرده‌اند طرح دعوی کنند همچنین مطابق قانون دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به رسیدگی به نقض قوانین علیه شهروندانش است.

حسین زاده افزود: هرکس به هر طریقی نسبت به مال و جان شهروندان تعرض کند دادگاه حقوقی تهران مکلف به رسیدگی است و دولت جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی مکلف هستند دادخواهی اتباع ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده‌اند را رسیدگی کند اقدام دولت آیات متحده آمریکا مبنی بر تجهیز و حمایت از گروهک‌های تروریستی و حمله به اتباع ایرانی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده پور ابراهیمی وکیل شکات پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت‌: در این حادثه ۱۵۰ خانواده داغدار شده‌اند و قلب همه ملت ایران نیز جریحه دار شده است و به دلیل فشارهای روحی و روانی دولت ایران مجبور شد دو روز بعد از حادثه را عزای عمومی اعلام کند و علاوه بر مسئولیت کیفری این حادثه از باب مسئولیت مدنی جهت جبران خسارات خواستگار مطالبه خسارت مادی و معنوی همراه با جریمه تنبهی هستیم.

وی ادامه داد: برمبنای اسناد و مدارک ارائه شده خواندگان از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه بودنده که فرج الله چعب در اردیبشهت به اعدام محکوم شد و یعقوب لیسی و حبیب لبگان در زندان سایر کشورها هستند و متهمان دیگر پرونده دولت آمریکا و رهبران آن هستند.

وکیل پرونده گفت: باراک اوباما، ترامپ و بوش سه متهم دیگر پرونده هستند همچنین مایک پنس نیز خود بیان داشته که داعش ساخته آنها بوده است همچنین وزارت خزانه داری ایالت متحده آمریکا و وزرای آن از جمله نهادهای دیگری بودند که از داعش حمایت کرده‌اند.

پور ابراهیمی گفت: وزارت دفاع ایالت متحده آمریکا در تأمین تسلیحات، مهمات و مواد منفجره گروهک‌های تروریستی و سازمان سیا ساپورت‌های امنیتی که برای داعش داشته است.

در ادامه جلسه دادگاه پدر محمدطاها اقدامی در جایگاه حاضر شد و گفت: فرزند من ۴ ساله بود و هنوز زبان باز نکرده بود که شهید شد چگونه می‌تواند بینش سیاسی داشته باشد که او را به شهادت رساندند شناسنامه فرزند من تنها پس از ۴ سال باطل شد.

وی ادامه داد: حبیب فرج الله چعب پس از حادثه رخ داده در رسانه‌های غربی حاضر شد و از انجام این عملیات ابراز خشنودی کرد او حتی در دادگاه هم بیان کرد برای رسیدن به اهداف خود باید محمدطاها و امثال او را به شهادت می‌رسانده است.

اقدامی گفت: تروریست‌ها در فاصله یک متری به محمدطاها شلیک کردند و این نشان می‌دهد گروهک تروریستی الاحوازیه با اشراف کامل اقدام به شهادت رساندن فرزند بنده کرده محمدطاها و دیگر کودکان قربانی سیاست کاری دولت‌های غربی هستند.

وی گفت: حبیب چعب الله فرج از دولت سوئد مورد حمایت قرار می‌گرفت و جلسات این فرد در دانمارک و انگلستان برگزار می‌شد شهادت محمدطاها برگ حقارت آمیزی بود که نشان داد دولت آمریکایی از ریختن خون کودکان هیچ ابایی ندارند و از دادگاه خواهش دارم رأی بازدارنده‌ای صادر کند.

در ادامه قاضی حسین زاده گفت: هرکجا که حرفی از شهادت وجود دارد ایالت متحده آمریکا وجود دارد به شهادت رساندن کودک ۴ ساله اوج عقده دوزی و کینه دوزی آمریکا علیه مردم ایران است.

وی گفت: برای بنده محرز است که اقدام گروهک تروریستی صراحتاً مقابله با مردم ایران است دولت آمریکا با حمایت‌های بسیار از گروهک‌های تروریستی ضررهای بسیاری را بر مردم ایران وارد کرده است و این دولت بویی از انسانیت نبرده است.

در ادامه قاضی حسین زاده از علی رشاد یکی از مجروحان حادثه پرسید چه تعداد خبرنگار در این مراسم حضور داشتند گفت: تروریست‌ها از پشت خبرنگاران اقدام به تیراندازی کردند و خبرنگاران در این حادثه زودتر از شهروندان مورد حمله قرار گرفتند.

رئیس دادگاه گفت: با توجه به اوراق پرونده و اظهارات وکلا اقدامات آمریکا و فرماندهان آن مبنی بر تجهیز گروهک‌های تروریستی برای حمله به ایران براساس قوانین خود آنها نیز جرم است و تقویت و تجهیز گروه‌های تروریستی مصداق بارز عملیات تروریستی است.

حسین زاده گفت: دولت آمریکا از طریق وزارت خزانه داری و سیستم اطلاعاتی سیا هزینه‌های بسیاری را علیه ملت ایران انجام داده و این دولت با تخصیص بودجه گروهک‌های تروریستی را تجهیز کرده است و پشتیبان مالی و اصلی گروهک‌های تروریستی آمریکا است.

وی ادامه داد: خوش رقصی های رسانه‌ای فرماندهان، مشاوران و مسئولان عالی دولت آمریکا مبنی بر حمایت از ایران وجود دارد اما آنها پاسخ دهند آیا شهدای رژه اهواز مردم ایران نبوده‌اند؟ بدیهی است تعارض محرز میان قول آقایان و اقدامات آنها وجود دارد.

در پایان قاضی ختم جلسه رسیدگی را اعلام کرد.

کد خبر 5890028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha