۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مدیر گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد؛

جهانی شدن تاثیری بر رونق گردشگری ندارد

جهانی شدن تاثیری بر رونق گردشگری ندارد

یزد- مدیر گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بر اساس پژوهش‌ها، جهانی شدن تأثیری زیادی بر رونق گردشگری ندارد، گفت: اما ثبت جهانی یزد برای ساکنانش هویت ایجاد کرد.

سیدمصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جهانی شدن تاثیر چندانی بر رونق گردشگری ندارد، اظهار داشت: در عین حال باید از این فرصت برای حضور در مجامع بین المللی و معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان استفاده کرد و بهره برداری از این ظرفیت در گرو برنامه مدیران استان است.

وی عنوان کرد: تضادی بین حفاظت از معماری سنتی و سازه‌های تاریخی در کنار توسعه گردشگری وجود ندارد و هیچیک آسیبی را متوجه دیگری نمی‌کنند و ساکنان بافت تاریخی می‌توانند در هر دو مورد نقش آفرینی کنند.

مدیر گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مهم‌ترین دستاورد ثبت جهانی یزد را ایجاد احساس هویت برای ساکنان بافت تاریخی و به دنبال آن افزایش مشارکت آنها برای حفاظت از بناهای بافت تاریخی دانست.

وی ادامه داد: بیشترین تعدادهای مجوزهای مرمت در سال‌های اخیر بعد از جهانی شدن رخ داده در حالی که در گذشته بسیاری از مالکان بافت تاریخی علاقه‌ای به سکونت در این بافت و رسیدگی به املاک خود نداشتند اما با ایجاد ارزش افزوده املاک در بافت تاریخی، برای بسیاری جذابیت پیدا کرد.

فاطمی گفت: بافت تاریخی یزد بافتی پیوسته، متراکم و زنده است و هویت و اصالت آن به شهروندانی است که در آن زندگی می‌کنند و بر این اساس بازویی توانمند برای جلوگیری از تخریب آثار در کنار دولت محسوب می‌شوند.

کد خبر 5890433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha