۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱

در دیدار با سفیر ایران؛

ماحصل سفر استاندار خراسان شمالی به روسیه تشریح شد

ماحصل سفر استاندار خراسان شمالی به روسیه تشریح شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ماحصل سفر هیات تجاری و اقتصادی به استان کالوگا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی «محمدرضا حسین‌نژاد» در دیدار سفیر ایران در روسیه به تشریح نتایج سفر هیأت تجاری به استان کالوگا روسیه پرداخت و گفت: افزایش صادرات، شناخت و معرفی استعدادها و پتانسیل‌ها و همکاری‌های متقابل دو استان در ابعاد مختلف از اهداف مهم این سفر بود.

استاندار خراسان شمالی به موضوع گردشگری اشاره کرد و افزود: موهبت‌های طبیعی و تاریخی خراسان شمالی زبانزد است.

وی ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی را مورد توجه قرار داد و گفت: ظرفیت صادرات منیزیم به روسیه را داریم ضمن آنکه صنایع بزرگی همچون آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و پتروشیمی هم آمادگی قطعه سازی و همکاری‌های لازم در این حوزه را دارند.

حسین نژاد اظهار داشت: با اختصاص یک سایت در هر دو استان‌های خراسان شمالی و کالوگا روسیه می‌توانیم قدرت صادرات خود را افزایش دهیم.

وی خرید کشتی و صدور منیزیم به صورت شاخص و صادرات مواد غذایی در مراحل بعدی و تبادل دانشجو را از دیگر موضوعات مورد مذاکره ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد در حال حاضر این استان به ۳۶ کشور صادرات دارد و بسیاری از صادرات از طریق گمرک به سهولت انجام می‌شود.

کد خبر 5890960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha