۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲

استاندار مازندران:

۲ فرودگاه مازندران مجوز پروازهای بین المللی دارند

۲ فرودگاه مازندران مجوز پروازهای بین المللی دارند

ساری- استاندار مازندران حمل ونقل هوایی و ریلی را از مزیت های استان بیان کرد و گفت: دو فرودگاه استان دارای مرز هوایی و مجور پرواز خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر پنجشنبه در شورای مسکن استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان مازندران، اظهار داشت: دفاع مقدس مقدس سبب رونمایی قدرت ایران شده است و این دوران سبب شد که ملت ایران در دنیا شناخته شود.

وی به عنوان اینکه مازندران به عنوان مرکز ثقل کریدور شمال و جنوب در مبادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایفای نقش می‌کند، گفت: بندر امیرآباد به دلیل اتصال به خط راه آهن و رو- رو یکی از بنادر استراتژیک استان مازندران به شمار می‌رود و با فعال شدن این بندر می‌توانیم نقش زیادی را در کریدور شمال - جنوب ایفا کنیم.

وی ارتباط از طریق دریای مازندران و رود ولگا را از مزیت‌های بندر امیرآباد بیان کرد و با اشاره به میزبانی مازندران از همایش بین المللی گردشگری خزر ادامه داد: این همایش بین‌المللی پنجم مهر ماه با مشارکت کشورهای حاشیه دریای خزر در استان انجام می‌شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: ارتباط با پایتخت از طریق سه محور اختصاصی هراز، کندوان و سوادکوه و قرارگیری در مسیر جاده کناره و ارتباط با استان‌های همجوار را از دیگر مزیت‌های استان مازندران بیان کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال گفت: اجرای این طرح زمان سفر را کاهش داد و این مسئله شد سبب شد شماره سفر به استان مازندران افزایش پیدا کند.

حسینی پور با بیان اینکه سالانه ۲۱ درصد جمعیت کشور با فاصله کوتاه از تهران به استان سفر می‌کنند، گفت: مازندران یک ایران کوچک به شمار می‌رود زیرا از تمام مناطق کشور به این استان سفر می‌کنند.

حسینی پور حمل و نقل هوایی را از دیگر مزیت‌های استان مازندران بیان کرد و گفت: سه فرودگاه در استان فعال است که دو فرودگاه ساری و رامسر مجوز پروازهای بین‌المللی را دریافت کرده است و در اربعین ۴۸ پرواز زائران را به مقصد کربلا و نجف اعزام کردند و برگشت دادند.

کد خبر 5890996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha