۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲

امام جمعه اردستان:

رشادت‌های دوران دفاع مقدس برجسته شود

رشادت‌های دوران دفاع مقدس برجسته شود

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: ما هنوز عظمت جنگ را نشناخته‌ایم و در حوزه دفاع مقدس نیاز است کار گسترده و منسجم در فضای مجازی و حقیقی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان، اظهار داشت: در روز ۳۱ شهریور سال ۵۹ صدام بعثی به تشویق آمریکا و با حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی جهانخوران حمله به ایران اسلامی را در دورانی که اوضاع کشور نابسامان بود، آغاز کرد.

وی افزود: تصور شیطانی صدام این بود که در کمتر از یک هفته تهران را فتح کند اما موفق نشد و امروز بعثی‌ها به هلاکت رسیده‌اند ولی همچنان پرچم نظام جمهوری اسلامی همچنان در اهتزاز است و در عالم حرفی برای گفتن دارد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: بسیجیان و نیروهای مسلح کشورمان بودند که خواب را از چشم دشمنان گرفتند و رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس بیان کردند که ما هنوز عظمت جنگ را نشناخته‌ایم بنابراین باید در این حوزه کار زیادی انجام شود.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: اقدامات و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را باید برای دیگران بیان کرده و به صورت مستند درآید اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و عده‌ای چون جنگ را ندیده‌اند برای آن‌ها سوالاتی مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه دفاع مقدس نیاز است کار گسترده و منسجم در فضای مجازی و حقیقی انجام شود و مطابق با بیانات رهبری جوانان اقدامات خوبی انجام داده‌اند که امروز نیز می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند چرا که در جنگ تحمیلی در مقابل صدام و حامیانش ایستادگی کردند.

امام جمعه اردستان با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود آمریکا را به چالش کشیده و او را ظالم خواند همچنین با در دست گرفتن قرآن از این کتاب آسمانی دفاع کرد و از ملت‌ها خواست به این کتاب مقدس احترام بگذارند.

دهشیری ادامه داد: بیش از سه هزار لوح تاریخی ایران که مربوط به دوران هخامنشی بوده بعد از گذشت ۸۵ سال توسط رئیس جمهور به کشور بازگشت و امیدواریم مسئولان کشور یک کار بزرگ و با عظمت آنان در حوزه برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم باشد.

وی تصریح کرد: امروز علاوه بر روز اول هفته دفاع مقدس، روز صلح و گفت‌وگوی تمدن‌ها نیز نامگذاری شده یعنی اینکه ایران اسلامی در پی جنگ نبوده و نیست و همواره خواهان صلح است چرا که دین اسلام دستور می‌دهد که در مسیر صلح باشد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس هستیم و ممکن است شیطنت‌هایی از سوی دشمنان صورت بگیرد بنابراین هوشیاری و مراقبت در این زمینه ضرورت دارد و باید زمینه برای امنیت فراگیر فراهم شود.

کد خبر 5891802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha