۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

۵۰ قسمت مستند دفاع مقدس در اردبیل در حال تولید است

۵۰ قسمت مستند دفاع مقدس در اردبیل در حال تولید است

اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل گفت: ۵۰ قسمت مستند سلحشوری‌ رزمندگان، آزادگان و عشایر غیرتمند استان اردبیل در دوران دفاع مقدس در حال تهیه و اتمام است.

علی واحد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این مستندها در حوزه‌های مختلف و به صورت میزگردی در حال تهیه و آماده شدن است تا از طریق شبکه‌های سراسری و استانی پخش شود.

وی تصریح کرد: اولین مستند در ۲۰ قسمت و با محوریت آزادگان و دوران اسارت آنها با هدایت سردار غلام‌عسگر کریمیان در حال تهیه و تولید است که بخش عمده‌ای از کار نیز به انجام رسیده و به صورت میزگردی از شبکه‌های استانی و ملی پخش خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: مستند نقش ماندگار رزمندگان استان اردبیل در عملیات‌های سرنوشت‌ساز در ۱۲ قسمت در حال تولید است که ۵۰ درصد کار با محوریت سردار اکبری و به صورت میزگرد انجام شده است.

واحد به تولید بیش از ۲۰ قسمت مستند نقش عشایر در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این مستند نیز به شکل کیفی در حال تهیه و تولید است که اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تولید مستند، تولید آثار مکتوب جز برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در سال‌های گذشته ۶۰ عنوان کتاب به صورت سالانه تولید و رونمایی می‌شد.

واحد اضافه کرد: با تاکید مقام معظم رهبری سعی بر این است تا تولید آثار تقویت و توسعه پیدا کند که ما همزمان با مراسم گرامیداشت کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان، ۱۵۶ عنوان کتاب را رونمایی کرده و امکان چاپ و نشر آن را فراهم کردیم.

وی بیان کرد: ۶۰ عنوان از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس رونمایی شده تا در مرحله رونمایی است که با اضافه شدن این کتاب‌ها به قفسه کتاب‌های دوران دفاع مقدس علاقه‌مندان می‌توانند از تنوع بیشتر در این زمینه بهره‌مند و آثار تولید شده را مطالعه کنند.

واحد در مورد تولید دانشنامه دفاع مقدس اظهار کرد: این اثر فاخر بعد از گذشت چهار سال مراحل نهایی را سپری می‌کند و تا پایان امسال دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل آماده رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این دانشنامه که به صورت شهرستانی و استانی در حال تدوین است، سعی شده تا نقش گروه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس تبیین شده و بهترین دستاورد را در این مجموعه فاخر شاهد باشیم.

واحد گفت: ۳۰۰ عنوان مدخل برای این دانشنامه انتخاب شده بود که از این بین ۲۸۰ مدخل به تأیید مسئولان کشوری رسیده و انتظار می‌رود تا پایان امسال دانشنامه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی به تدارک ۳۵۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف در گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، رژه اقتدار نیروهای مسلح و غبارروبی مزار شهدا برگزار شده و سایر برنامه‌ها نیز در طول این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: همایش رهروان فاطمی با حضور بانوان برگزار می‌شود و در کنار آن قرار است ۸۵ درصد برنامه‌های این هفته در باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل شامل سالن سینما و چند منظوره برگزار و علاقه‌مندان از این برنامه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 5892704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha